Forskel på armaturer


Hej allesammen,

Jeg har et spørgsmål ang. armaturer til bad.

Er der virkelig forskel på de forskellige armaturer man kan købe? Jeg syntes bare det er lidt underligt at jeg kan betale mellem 500-2000 for armaturer i Silvan, hvor man andre producenter vil have f.eks. 5000 for armaturer til bad - Er den eneste forskel designet?

Hvad er den reelle forskel på dem?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For det første er det et område hvor avancerne fra grossisterne er skræmmende! Det er uhyggeligt hvad min vvs'er kan skaffe tingene til sammenlignet med priserne i tilbudsaviserne - så det kan rigtig godt betale sig at spørge mange steder!

For det andet er mange af de (alt) for billige modeller lavet i Kina med lille eller ingen kontrol over kvaliteten af produktionensprocessen - der var for et stykke tid siden et forbrugerprogram hvor man påviste massive problemer med bla. renheden af det anvendte metal - summa summarum endte man med et armatur der forurenede vandet når det kom ud af hanen fordi man valgte den billigste model...

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja der er stor forskel.
børma, hans grohe er varer man ikke finder i silvan hvor man finder f.eks. damixa. Damixa bør man holde sig fra hvor hans grohe er en man bør holde sig til. børma er også fin kvalitet. ikke på højde med hans grohe ifølge min genbo (vvs instalatør) men stadig godt nok til at det kan betale sig at montere.

Jacob
Jeg vil anbefale dig at handle i tyskland. Evt på www.ebay.de
Det kan godt betale sig

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...


Hvad med Hafa, er de også okay? Det jeg måske var ude efter var om hvad der gør forskellen? Er det hvor meget de "forgifter" vandet eller hvor længe de holder der udgør forskellen?
Silvan har da masser af armaturer mv fra Hans Grohe
Et grohe 1001 armatur som tit fåes til smid i nakke pris er et ude mærket armatur. Bauhaus og andre har det ofte på tilbud. At førprisen er 2100 kr. tror jeg ikke helt på.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis