Hvilken underpap til Garage?

Jeg er i tvivl, om hvilken underpap jeg kan bruge på min nybyggede garage.

Garagen er ca 50m2 og har kubisk form.
Der er fald (ca. 2.5cm/m) mod centrum af taget, og underlaget er 18mm OSB plader med 80cm mellem spær.

Hvis jeg ser på Icopal's Tagnøgle, er der ikke så meget tvivl, da man med ovennævnte specifikationer skal bruge Icopal Base 450P.

Jeg har læst om flere, der har brugt et andet underpap, og da Icopal Base 450P hastigt nærmer sig en pris på 1000,- pr rulle (1x8m), så er jeg meget interesseret i at bruge en anden underpap, som jeg kan få noget billigere.

Kan jeg bruge Icopal Base 400P, der fastgøres mekanisk og svejses i samlingerne??

Jeg slutter af med Icopal Top 500P

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har fået et godt tilbud på Icopal Base 450P, så det jeg købt..

Ifølge datablad skal 450P stribesvejses og overlæg skal fuldsvejses, men jeg synes at læse fra nogle af de professionelle herinde, at de altid fastgør mekanisk..

nogle anbefalinger??
Ja, husk at få varmet underlaget godt igennem med brændere, og start ikke i morgen/formiddag timerne med at svejse tagpappet på, da taget med garanti er godt dækket af dug så.
Nogen erfaringer med skrue 450P fast i stedet for at brænde det og hvilken type skiver skal der i så fald bruges??
Her skal vi nok lige have tagdækker claus på banen, mon ikke han svarer hvis han ser denne tråd, ellers kan du da lige gøre ham opmærksom på den i en PM...
Annonce
Ok super
Hvis du vil fastgører tagpap mekanisk, skal du bruge tagpap søm. Det er en gammel velkendt metode der holder !
Var det ik muligt med lidt billeder af projektet 

Står selv og skal til at igang med lignende projekt, så kunne være rart med lidt ekstra inspiration 
Hejsa

Ja du kan sagtens makanisk fastgøre denne underpap, men du skal have fat i de godkendte skiver og skruer til det, ellers skal du sømme det fast med tagpapsøm. det skal krydssømmes med ca 10 cm mellemrum. Så skal du sømme ned midt i underpap banerne samt påsvejse en underpap strimmel ovenpå disse søm. Det gør iøvrigt ikke spor hvis det er en smule opfugtet med ikke driv vådt hvis du mekanisk fastgør eller stribesvejser den. Det kan nemlig trykudligne så og derved kommer der ikke dampbuler. Men underpappen skal være helt tør når du fuldsvejser overpappen på.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis