Hjælp til valg af Varmepumpe

Hej alle

Håber at der er nogen herinde der kan hjælpe mig.
 
Jeg bor i 2-plans rækkehus på 120 kvm. som kører på el-varme, og vil investere i en varmepumpe. Jeg har i øvrigt også et brændeovn.

Jeg regner med at købe 2 stk. en på hver etage. Det vigtigste for os er at vi får et godt varmefordeling i huset og at den ikke støjer så meget, og at vi kan spare lidt på varmeforbruget.

Hvilken mærke vil I anbetale? evt. hvilken model?

har f.eks. fundet frem til denne. http://klimacompagniet.dk/product.asp?product=162

har i evt. forslag på andre. ??? og da jeg skal have 2 vil jeg ikke overstige 20000 kr. kan man få noget godt til den pris?

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
glemte at sige at det skal være et luft/luft varmepumpe.
Det er svært at give et entydigt svar. Der er mange muligheder. Jeg har to Toshiba RAS 10, og de kører perfekt. Afrimer når de skal o.s.v.
Naboen har Panasonic, og den kører også problemfrit.
Kender også nogen der har Misubishi, og den er de glade for.
bjor: er din toshiba en der er med på listen over godkendte varmepumper på energitjenestens hjemmeside ? og er det egentlig vigtigt at det er det, ?
Det har ikke interesseret mig om den er godkendt. Jeg får nok på puklen for det her, men jeg kan ikke tage disse offentlige institutioner alvorligt. Det kræver en del blanketter og kroner at få et produkt godkendt, samt det tager en evighed, så produktet er nærmest forældet før det er på listen.
Har lige tjekket, og den er på listen her: http://www.elsparefonden.dk/forbruger/din-boligtype/sommerhus/goer-dit-sommerhus-energirigtigt/erstat-elradiatorer-med-en-luft-luft-varmepumpe/index_html#1
Hejsa
Husk lige at den model du har set på er uden montering så vidt jeg kan se.. Der er heller ikke kobberrør og ledning med til den..
Skal du have en fagmand ud og montere den så skal du regne med at skulle af med 5000.- for montering af begge anlæg.
Og nej, det er ikke lovligt at montere den selv.

Giver bjor ret i at den liste er en omgang hø.

Du skal nok ikke regne med at få 2 kvalitets anlæg til de 20000.- incl. montering.. Men det kan nok gøres til omkring 24-25.000.- så er de monteret, trykprøvet, vacumsuget og startet op.
Annonce
jeg vil heller ikke mene at du kan få to stk. kvalitets pumper monteret for 20.000.- du skal nok som skrevet op på de 25000.- mange sælger Panasonic, mitsu, daikin Acson til ommkring 12400.- +moms.

Køletekniker & Energiteknolog.

Ved de kan sælges til de 25000.- Gør det selv dagligt
kan man egentlig få to forskellige varmepumper. hvor den ene er lidt billigere. eller skal det bare være 2 ens??
Det kan man godt, men om det er det mest optimale er ikke sikkert.. Måske kan man nøjes med 2 lidt billigere.. Men der er ikke så stor forskel i prisen hvis det skal være noget der virker.. Køber du noget anerkendt så ved du også du har garanti og der kan skaffes reservedele til dem hvis uheldet skulle være ude.
Man får hvad man betaler for... Hvis jeg var dig, så ville jeg snakke med en fagmand.
Min personlige erfaring siger, at man skal undgå alle billig modeller (under 5000 kr), dem du kan købe i bilka, jem & fix, Harald Nyborg og i andre discountforretninger.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis