Kalorifervarme

                                              kalorifer varme økonomi

Ville høre om der er nogen der har erfaring i ovenstående, da jeg lige er flyttet i hus på 95 kvm med denne type anlæg.

hvordan kan jeg holde varmeudgiften så lav som muligt.

Jeg har 2 børn på weekend hver 3 weekend og lukker for luftspjældet i de 2 rum og lukker døren når de står tomme.

Når jeg lufter ud 2 gange om dagen ca 15 min, kan det så svare sig at slukke fyret eller skrue ned.

Har haft naturgas før men med radiatorer, og var rimelig god til at holde udgiften nede. 

VH Morten

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg har ikke de store erfaringe med varmetypen, men lidt har jeg da.
Det jeg først vil tænke på er hvordan isoleringen af huset er. For er den dårlig vil varmeøkonomien også være det! Og dernæst selve isoleringen af varmerørene noget jeg vil tænke på. Ligger de på loftet eller i en krybekælder? Find dem og check om der er isoleret omkring dem.
Selve fyret kan nok også stå til at blive kigget efter.. er brænderen ikke optimal så er der også dårlig økonomi her.

I det hele taget er opvarmningsmåden ikke blevet anvendt ret meget siden en gang i de glade 60'ere og det er sikkert fordi det er et anlæg med enten dårlig komfort eller dårlig økonomi!

Du skriver ikke om det er leje eller eje bolig og lejebolig så er det jo ikke sikkert udlejeren mener der skal skiftes og isoleres..... Men hvis du selv ejer så start din fokus her. Og et stoppe fyret de få minutter der luftes ud giver ikke ret meget, men du kan da ligeså godt gøre det... for de varme luft du blæser ind mens vinduerne står åbent wil forsvinde temmelig hurtigt igen...

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis