Hjælp til savsmuldstapet, maling, og inkøbsliste :)

Hejsa.

jeg skal til at renovere en lejlighed male 'Osv.

P.t vil jeg gerne ha råd til om man kan reparere det er ødelagte tapet, uden jeg behøver at lave hele lejligheden
som er vist her. ved at tage tapet én af hele skillevæggen indtil hjørnet, og sætte nyt op ,Glasvæv og tapet, hvor jeg så maler det hele bag efter, de gange det ny tager. ??

"kunne ikke vende billederne Sorry." Sød kat vi har, men heldigvis kun her han har lavet ulykker.

2. Hvad for mærke maling til rimelige menneske penge Væg/loft/panel 
Maling > Hvor mange liter ca til, 60 kva
jeg ringer på mandag til viceværten omkring glans. men tager gerne imod råd.

3.skal man blande Vand i malingen . ?

4. indkøbs liste
noget jeg har overset...

Tapet "groft savsmuldstapet"
Maler tape
Maling
afdækningspap + plastik underlag.
Ruller/pensel "bred" og bakker.
Spartel,
pollyfylla, Hvad mærke skal man tage der: ?
grundrens
Svamp

Har :

trap stige,
skaft til ruller.

5.Noget Bestemt man skal vaske vægge med før maling "grundrens", eller er ajax og derefter med normalt vand oki..?? det er et ikke ryger hjem og væggene/loft ser stadigt hvide ud.

oki det er en del spørgsmål holder der :=)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrab det hvor katten har kradset. Dvs, for mig at se det lille endestykke og så det korte stykke hen til hjørnet. Spartle ujævnheder ud og sæt noget nyt op. Helst i samme struktur.

Den nemme, og hurtige måde. Hvis rutexen sidder fint fast generelt, kan du skrabe alt det løst væk. Spartle ujævnhederne ud. (evt måske lige trække hele vægstykket med spartel hvis du synes) og ellers sætte noget udenpå.


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
super Tak, du er da osse altid klar med hjælp. gør mig glad man kan nøjes med at tage det af hen til hjørnet.

Citat "Den nemme, og hurtige måde. Hvis rutexen sidder fint fast generelt, kan du skrabe alt det løst væk. Spartle ujævnhederne ud. (evt måske lige trække hele vægstykket med spartel hvis du synes) og ellers sætte noget udenpå."

mener du jeg kan, Skrabe alt de ujævne væk = de bobler/ujævnheder som der er i tapeten fra start , og derefter sætte tapet uden på det gamle, eller har jeg misforstået dig. ...altså uden at tage alt det gamle tapet af eller ??

hvad er
rutexen, er det det man bruger under tapeten .. som er lidt gult/beige i farven
 

Vil bliver super glad hvis der er en der kan svare på mine andre spørgsmål , det er lidt uoverskueligt, som nybegynder

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Rutex = savssmuldstapet.
Det der sidder under, kunne være grundpapir. Men det er ikke mødvendigt nu om dage,
når det drejer sig om rutex.
Grundpapir, er noget der oprindeligt er opfundet til mønstret tapet.

Hvis du vælger at sætte udenpå, må der ikke være bobler eller noget løst.
Det bedste er at skrabe det af.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
k super så jeg ridser i det, og putter varmt vand på, af med det, også nyt på, rent rutexe, uden underlægnings papir..

hvordan fixer jeg det ved hjørnet så tapeten ikke løsner sig på den gode væg, er det med at skære med en hobby kniv, lidt før selve hjørnet, også fjerne forsigtigt hen til selve hjørnet tilsidst.
så der kommet svar fra viceværten,.

han siger følgende maling.:

Ral 9010

Væg/loft : glans 10
Køkken/bad : glans 30


Så ville jeg gerne høre hvad for maling , jeg skal købe, har læst lidt omkring div mærker her på siden, men er i tvilv om hvor dyrt jeg behøves købe,. Væggene er som så, stadigt "hvide" det er en ikke ryger bolig, og ingen store gule pletter eller sådan i loft eller vægge.

Ca 60 kvt meter, hvor meget skal jeg købe og hvad mærke.
Bad ,køkken er ikke rart store, ca 15 kvt meter ialt

Skal man blande Vand i malingen . ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du kan lave rutex hjørner på forskellige måder.
F.eks, ville jeg sætte stykket på for enden først (det mindste) og rive det af der stikker ud over kanten i hver side.
Så ville jeg tage den næste væg, og gøre det samme. Så får du en lidt flosset kant på hjørnet. Så kan du tage det stykke rutex du har revet af og kører op og ned ad hjørnet,- det burde få flosserne til at lægge sig "sammen"... Hvis der skulle være lidt efterfølgende, så kan man slibe det blødt med sandpapir dagen efter når det er tørt. Når det så bliver malet, burde du ikke kunne se det

Udover det, mærkelige farver og glans den boligforening (?) bruger.
Normalt vil man altid male glans 5 (mat) på lofter uanset hvilke lofter det er.
Ral 9010, bør du lige være opmærksom på, dækker ad helvede til! Men burde selvfølgelig ikke være et problem hvis det er den der er på i forvejen. Uanset hvad, så skal du jo bare gøre det med de glans/farver ejeren vil havde

Ang maling. Tja, eftersom jeg er prof maler vil jeg altid kun anbefale kvalitetsmaling. (flugger, Sigma, Dyrup, Beckers, B&J osv)
Men det er da muligt du kan bruge andre.
Hvis det er kvalitetsmaling, burde det ikke være nødvendigt at hælde vand.
Meget forskelligthvor langt det strækker pr liter, an på forholdene. Men 5-7 m2 pr liter ved en kvalitetsmaling plejer det nok at kunne.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
jeg må heller ringe til ham igen det er en boligforening.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også