Er mit undertag diffusionsåbent?

Hej forum

Som spørgsmålet lyder: Er mit undertag diffusionsåbent?

Det er fordi jeg skal have isoleret på overetagen og af den grund kunne det jo være lidt rart/nemmere hvis jeg bare kan lægge isoleringen op mod undertaget.

Taget ligner en fiberdug med en form for "prikker" på ydersiden

Mit eget bud er at det er diffusionsåbent..

Er der nogen der har et bud??

Og på forhånd tak for hjælpen..

Mvh Mærsk

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart er det svært at sige udfra et par billeder.

En producent og type ville kunne afklare det med det samme.

Men umiddelbart virker det som om det er diffusions åbent undertag ja.

Er huller så små at luften kan passere igennem dem, kan du se igennem det hvis det holdes op til lyset... ?
Det er jo lige det der med producenten.. Der står absolut intet på taget der har noget at gøre med en producent eller type..

Selve tegltaget der ligge på huset er fra 2004, så undertaget er nok noget i den samme stil.

Hvis jeg holder det op mod lyset virker det næsten gennemsigtigt dog uden at man kan se igennem det, (lidt ligesom en fiberdug og angående hullerne så kan jeg umiddelbart ikke se nogen! Der er selvfølgelig en form for kontur i taget, men om man kan kalde det prikker ved jeg nu ikke..

Jeg er næsten 100% sikker på at det er diffusionsåbent..

Jeg havde et lille stykke af undertaget med ned, som jeg så gjorde fugtigt på den side der vender indad mod tagetagen. Jeg holdte det for munden og pustede alt hvad jeg kunne.

Resultatet blev at den side der vender ud mod tegltaget blev fugtig..

Burde det ikke være et tegn på at det er diffusionsåbent??

Mvh Mærsk

Jo, hvis du kan presse fugten gennem undertaget, så er det også åbent på den ene eller anden måde.
Cool.. Det sparer mig både for penge og plads

Mvh Mærsk

Lav en test af det så.

Tag et glas vand, smid din damspærre henover glasset og tape det godt fast rundt om glasset så det er helt tæt, stil dette på en varmt sted og tjek om et par dage om ikke vandet er fordampet væk fra glasset.

Du er da egentlig lidt smart


Mvh Mærsk

Skrevet af Løkke på 18 okt 2010 18:46
Hvis man er i tvivl, er det så værd at tage chancen? Så meget ekstra plads tager det jo heller ikke.


Nej det er overhovedet ikke værd at tage chancen, men nu har jeg desværre fået sat mig i hovedet at dette skal opklares..

Mvh Mærsk

Skrevet af Mærsk på 18 okt 2010 20:12

Du er da egentlig lidt smart



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis