Diffusionsåben maling til kælder

Har fået pudset kældervæggene op, og nu skal de males. Malingen skal være diffusionsåben, og både cempexo og silikat maling er så vidt jeg kan læse mig til gode kandidater. Men hvad er fordele og ulemper ved dem? Hvilke fabrikater skal man vælge? Er der evt. helt andre malingstyper, som er endnu bedre?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nu kommer det jo lidt an på om du kan holde den helt tør og hvad den skal bruges til
er det til beboelse vil silikatmaling være bedst , ellers ville jeg nok generalt vælge scalcem ( det samme som cempexo , men nemmere at bruge )
Kælderen er nogenlunde tør, men ikke helt perfekt, så væggene skal kunne ånde.

Rummet er netop til beboelse. Hvorfor vil du anbefale silikat i det tilfælde?

Vi har et andet rum i kælderen, som vi gav cempexo, men det er svært at holde - det er for ru/mat synes jeg. Får man en mere flutex5-agtig overflade med Silikatmaling? Hvilket fabrikat skal jeg gå efter?
silikat er mere som en alm vægmaling , bare beregnet til udvendig brug
cempexo er en cementmaling og giver en overflade som en pudset væg , så støv olig hænger bedre fast i den , og de smitter nemmere af
hvilket fabrikat kan jeg ikke svare på hvad er bedst , andet end at det godt kan betale sig at bruge en af de lidt dyere fabrikater
Hej

Skalflex laver nogle gode kvalitets silikat produkter - dog er de heller ikke helt billige.

Selvom du maler med en silikat maling, som er diff. åben - så skal du være opmærksom på jo mindre du blander op med "grunderen" eller jo flere gange maling du giver overfladen, jo mindre diff. åben bliver den.


Vi bygger med erfaring - Vi er ikke tilfreds før du er...!

www.mlb-entrepriser.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også