Radon den usynlige dræber

Har gennem det sidste stykke tid læst en del om gasarten radon. Man regner med at radon er skyld i ca. 300 dødsfald om året i Danmark.

Radon kan ikke ses, høres, føles eller smages. Den eneste måde man kan konstatere om man har for meget radon i indeluften er ved at få foretaget en radonmåling. På www.radonfri.dk kan man læse mere om radon og eventuelt købe en lav-det-selv radonmåling for kun 299 kr
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er alligevel nok det dårligst skjulte forsøg på reklame jeg har set i et stykke tid...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej

Ja jeg ved ikke om det er en slet skjult reklame - men en ting er helt sikkert -

Jeg vil  A L D R I G   købe noget som helst af et firma der ikke oplyser mindst deres addresse og telefon nummer på deres egen hjemmeside 
(det står i hvert tilfælde ikke på forsiden ) og kan heller ikke finde det andre steder -  de vil åbenbart ikke være sig selv bekendt.
Hilsner fra Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

Mit indlæg blev desværre misforstået....

Der findes naturligvis også andre radon hjemmesider, deriblandt www.radon.dk der sorterer under Institut for Strålebeskyttelse.

Det kan godt kaldes reklame for en hjemmeside, men mener faktisk at radonfri.dk har de mest informative artikler og det nyeste radonkort. Men det er også en kommiciel site der lever af at sælge radonmålebokse.

ups - sikke en røre et indlæg kan lave.

Jeg ville heller ikke købe noget fra et firma der ikke oplyste navn, adresse mv. I dette tilfælde ville jeg dog se under "Om os" på hjemmesiden og finde adressen der.... (Eventuelt kan det også aflæses under "Vilkår"). Men lad det nu ligge.

Hvorvidt Nordisk Radon Måling burde have skrevet det på forsiden overlader jeg til virksomheden.

Det er en kommiciel hjemmeside, der lever af at sælge radonmålebokse, men derfor kan de satdig godt have god information

Kom nu amagerland... du har skrevet 2 indlæg her på siden som udelukkende går ud på at reklamere for en website som du ganske sikkert har interesser i - så vidt jeg kan se hører i til i kastrup og dit brugernavn er amagerland - coincidence... i think not

I stedet for at poste en lam reklame som ingen herinde kan bruge til noget, som ikke bidrager med noget som helst... så kunne du da i det mindste give os et godt tilbud, eller fortælle os noget om radon som vi ikke ved.... bidrag med et eller andet i stedet for bare at poste reklamer... jeg er ikke forum politiet og er bare en tilfældig bruger herinde, jeg er sådan set ligeglad og kan sagtens ignorere reklamer, men jeg synes bare at værdien af det her forum netop ligger i at en masse brugere virkelig kan bidrage med noget, her er private, håndværkere og nogle der ønsker at sælge en service - alt sammen helt fint så længe man bringer noget til bordet
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Og så er der lige det med troværdigheden. Amagerland
Det passer ikke at der er 300 dødsfald årligt i Danmark pga. radon.
Derimod er der iflg. Kræftens Bekæmpelse ca. 300 lungekræfttilfælde årligt – i DK. Og det er jo ikke helt det samme.
Og, Amagerland, der er omk. 40 – 50.000 dødsfald om året i Danmark.
Af alderdom du.
Se det er en dræber.
Det er sgu’ uhyg’ligt du.
Hvad med en hjemmeside om det problem!!!
Jeg ville ikke bo her. radonhuset.dk
Jeg var ellers overbevist om at Dolph var den eneste snigende usynlige dræber.

Jacob
Skrevet af Jacob Antenne på 17 okt 2010 21:38
Jeg ville ikke bo her. radonhuset.dk
Jeg var ellers overbevist om at Dolph var den eneste snigende usynlige dræber.



Mvh Mærsk

Med fare for nye angreb kommer dette lille indlæg.

Det antages at der dør ca. 300 danskere om året pga. radon.

http://www.sst.dk/publ/Publ2009/SIS...9-2009.pdf (side 1 nederst)

http://ing.dk/artikel/103092-leder-...es-boliger

Til sammenligning dør der ca. 360 person i trafikken. Når man tænker på de summer der anvendes på trafikoplysning er det tankevækkende at der næsten ikke anvendes en kr på oplysning om radon.

Men kan se på Cancer.dk at de taler om 300 nye kræfttilfælde om året.... (Ikke at det gør det meget bedre). Tager en snak med Kræftens Bekæmpelse i morgen for at få en afklaring.
Jeg har ikke set på kræftens bekæmpelse, men de tal, der nævnes her, er ikke korrekte. Der er ca 4000 tilfælde af lungecancer om året i Danmark, og det er en af de hyppigste cancerformer i DK
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis