Tørbeton. Nu?

Hej, Skal til at lave et lille terrasseprojekt i træ hvor en del af terrassen skrues i huset og den anden del skal hvile på stolper (har en ret skrånende grund). Mit spørgsmål er så om man kan bruge tørbeton til stolperne nu? Min tvivl går på om det vil tage for lang tid for tørbetonen at trække vandet ud af jorden i øjeblikket eller om der simpelthen er for meget vand i jorden lige nu? Hvis det er ok med tårbeton nu er der så nogen der har gode råd i forhold til hvor lang tid der skal gå inden jeg kan begynde at "bruge" stolperne. Altså lave terrassen færdig. Og er tårbeton i øvrigt den rigtige løsning eller er det bedre at blande noget alm. beton? Lars
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På denne tid af året skal der altså sprit i betonnen, så det kan kun blive våd, du kan bruge.

V.h.  Håndværkeren
ok, tak for svarene. Også selvom konklusionen er forskellige :-)

Tror jeg prøver med tørbeton nu. Det er trods alt det letteste at arbejde med.

Lars
Næh jeg tror da Koluda ved hvad han snakker om, men jeg kan godt lide at gøre det rigtig godt, måske en form for Livrem og Seler syndrom
Det plejer han da at gøre :-)

Det er selvfølgelig en god undskyldning for at udsætte projektet til foråret. Er glad for tørbeton så jeg ikke behøver lave støtter til stolperne mens mørtel tørrer op.

Lars
Annonce
Der er ingen grund til at bruge sprit i beton når der kun er et par graders frost om natten.

Vand stolpehullerne før du støber, og dæk med 10 cm sand den første uge, så sker der ikke noget.
HVORFOR!!!
Skal det absolut være tørbeton.
Kom dog noget vand i og lad hærdningen ske i øøbet af de næste dage.
Har lige snakket med en kammerat (der er tømrer) om det og hans råd var at sætte stolperne i (3 stk), forbinde med et par brædder øverst og nederst, rette ind og så smide stabilgrus eller mørtel rundt om stolpen. For mig lyder det som en let løsning som jeg i hvert fald ikke selv havde tænkt. Så det bliver nok fremgangsmåden.

Tak for jeres indput.

Lars
Jordklamper kaldes de.
Og de øverste er de absolut vigtigste.
Jegf ville egentlig bruge jordfugtig beton, når det stampes godt flytter stolperne sig ikke,
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis