Opvaskemaskine lækker vand

Hej

Min opvaskemaskine lækker vand.

Jeg har en stærk formodning om, at det er fordi der er kommet et hak i lågen, der hvor den lukker mod selve opvaskemaskinen, det sker nemlig altid når "armen", der sprøjter vand står i en bestemt position.

Kan jeg "spartle" det hak med en silikone-fuge, eller andet, med et godt resultat?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Lidt oplysning om fabrikat ville nok hjælpe.. endnu bedre et billede

Men bortset fra det, så her jeg til dato aldrig set en opvaske der var utæt i lågen, men derfor kan det jo godt være du har ret :-)  - der skal bare meget til for at det ligefrem kan sprøjte ud..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Hej

Det er en Siemens, kender ikke type nr.

Måtte trylle lidt grundet genskær fra metallet, men håber billedet giver mening

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej...
Hvis maskinen lækker vand i bunden i siden af gummibælgen, kan det meget sansynligt være den nederste spulearm, som har en
revne i siden på midten. Grundet højt tryk presses der så vand ud ved siden af gummibælgen, når revnen i armen peger i den
retning. Har lige haft dette problem og skiftede gummipakningen i bunden uden resultat. Det var spulearmen, der havde denne revne.
Hej

Nej, det er heller ikke spulearmene, der er flækket. Der sad lidt skidt i det yderste hul på den ene arm, men ellers er de okay
Tak for råd.
Vor Siemens maskine lækkede lidt v lågen i nederste venstre hjørne.
Det var nederste spulearm, der efter rengøring ( den kan skilles ad i en over- og en underdel ) ikke var samlet korrekt i den ene side, så der fremkom en revne.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også