Feedback på nyt side layout

Har lige brug for jeres hjælp igen, blev jo rigtigt godt sidste gang jeg fik lidt hjælp af jer...

Her efter mureren blev ansat stadig ikke fået taget mig sammen til at gøre murerarbejdet med synligt på hjemmesiden.

Ved samme lejlighed benyttede jeg lige chancen for at få lavet et nyt sidelayout til hjemmesiden også, men ved ikke om den er for tung, derfor denne tråd.

Det er bare en side layout hvor der er boks elementer med større billeder til referencerne, men ved kategorier med mange referencer bliver det måske lidt for tungt med alle de billeder, og uendelig meget nedscrooling på siden.

Her er det nye layout - referencer på murerarbejde...

Her er det gamle layout - referencer på renoveringer...

Det ser jo meget godt ud med mindre antal referencer, men virker nok ikke særligt godt på bla. referencer med tagrenoveringer... hvor der er væsentligt flere antal referencer, vil i / brugerne finde det interessesandt nok til at fortsætte ned af hele listen ved gennemgang af referencer ?

Eller skal jeg hellere dele tagrenovering referencer lidt mere op, feks. i kategorier efter tagtype eller tegl producenter... eller noget helt andet... ?

Sidste og måske bedste alternativ er måske at få lavet endnu et layout med mulighed for 2 kolonner og mindre element bokse, så der kan være 2 referencer side om side, også det fylder hele skærmen siden uden side menufeltet ???

Andre gode forslag modtaget også gerne..

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal bare smide et "til top" link i bunden..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Synes siden virker overskuelig og giver et godt indtryk af dig som person og firma 

Så ikke noget negativt herfra og held og lykke med den

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Først vil jeg sige at det generelt ser rigtig godt ud, og dine lækre billeder gør at jeg får lyst til at se det hele.

Dernæst vil jeg sige at jeg synes at det bliver lidt trælst at læse, når hele teksten er skrevet med stort, hvorimod opsætningen på murer-siden er nemmere at læse og overskue. Ved en længere tekst, skrevet med stort, skal man koncentrere sig mere. Nok også en af grundene til at folk bliver skældt, når de i forskellige fora har ramt Caps Lock.

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

I murerreferencelisten, med de mindre billeder og CAPS LOCK teksten, kunne man måske lægge lidt flere billeder ind som et link, man kunne klikke på, for at se evt. flere billeder af emnet, der interesserer.

Den med slideshow du har i det ene link om renoveringen i Gentofte, er lige så langsommeligt som sådanne slideshows er andre steder også, f.eks. hos ejd.mgl. Det kan godt være at det totalt set ikke tager længere tid, end hvis man skal åbne billederne selv. Min tålmodighed rækker bare ikke til at sidde og vente på at hele dynen er klar.

Jeg synes, som tidligere nævnt, at det er en meget indbydende hjemmeside, og nævner den jævnligt over for folk, som går i byggetanker.
Du er også blevet mere omhyggelig med korrektur!!

Men ellers har jeg ikke forstand på lay out. Jeg interesserer mig meget mere for indholdet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Grunden til det hele er skrevet med stort på murer referencerne, er at der er teksten skrevet som overskift  og resten som alm. tekst.

Men må lige få kigget på de andre referencer og skrevet disse om til overskrift og mindre tekst også.

Skrevet af ktm på 29 okt 2010 06:18
I murerreferencelisten, med de mindre billeder og CAPS LOCK teksten, kunne man måske lægge lidt flere billeder ind som et link, man kunne klikke på, for at se evt. flere billeder af emnet, der interesserer.
Jep, det er bare ikke lavet endnu pga. manglende tid, havde kun et par timer den dag, så nåede ikke længere end det du ser, men det kommer...

Skrevet af ktm på 29 okt 2010 06:18  

Den med slideshow du har i det ene link om renoveringen i Gentofte, er lige så langsommeligt som sådanne slideshows er andre steder også, f.eks. hos ejd.mgl. Det kan godt være at det totalt set ikke tager længere tid, end hvis man skal åbne billederne selv. Min tålmodighed rækker bare ikke til at sidde og vente på at hele dynen er klar.
Har faktisk ikke selv prøvet dem som slideshow, men trykket på billederne.
Men den tid kan sikkert ændres, vil jeg da lige tjekke på op, det er nok ikke kun renoveringen i gentofte, men sikkert alle gallerierne der har samme tidsinterval, og kan godt se at på større tagrenoveringer og totalrenoveringer kan denne være noget langvarig at komme igennem så.

Skrevet af ktm på 29 okt 2010 06:18

Jeg synes, som tidligere nævnt, at det er en meget indbydende hjemmeside, og nævner den jævnligt over for folk, som går i byggetanker.
Du er også blevet mere omhyggelig med korrektur!!
Takker, sætter jeg pris på....

Jep, er begyndt at læse mere at teksterne igennem, når de skrives.

Skrevet af ktm på 29 okt 2010 06:18

Men ellers har jeg ikke forstand på lay out. Jeg interesserer mig meget mere for indholdet.
Ligesom de fleste at mine kunder, så er jo yderst relevant feedback for mig.

Så fik jeg lige ordnet diverse referencer siden.

Det er sådan her i mener det er mere let læseligt ikke ?
Du er sgu en flittig mand!

Jo det er rigtig godt, at man med det samme kan gå ind i det emne, der interesserer.
Det er tilsyneladende lidt forskellige billedfremvisere du benytter.
Kunne man sætte tekst på billederne i disse fremvisere? Ikke nødvendigvis på alle.
Jeg er selv meget betaget af, at se billeder, men bliver så glad, når der er blot en mindre beskrivelse af, hvad man ser på, og evt. hvorfor dette og hint billede vises.

Hvad hedder det program, du bruger til at sætte billeder ind i, hvor du har tekst ind imellem billederne? Jeg tænker ikke på fremviserne.
Jeg kunne nemlig godt tænke mig at lave noget tilsvarende vedr. div. reparationer på Land Rover, men jeg har ikke for 2 øre forstand på hjemmesider og opsætningen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Selve foto albumene er lavet i JA album som er et gratis program alle kan bruge.

JA Album tillader vist også tekster til billeder nu ja, men kommer nok til at tage en smule tid...

Det med tekst mellem billederne, er det de små bokse vi snakker om, eller siderne med gennemgang af større opgaver... ?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis