Rørføring gennem fundament

Jeg skal udbygge mit hus med en trætilbygning (se tegning). Mit problem er, at der går et kloakrør fra en regnvandsbrønd (a) til kloakbrønden (b). Jeg ville gerne bevare denne rørføring, da tilbygningens tagrender ret let kunne tilsluttes den eksisterende regnvandsbrønd (a). Spørgsmålet er så, om jeg må støbe det nye fundament sådan at afløbet kommer til at løbe igennem fundament og terrændæk. Jeg har naturligvis tænkt mig at overholde alle regler vedr. isolering osv. På forhånd tak ;-)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må godt lave din ledning som vist på din tegning.
Men det bør så absolut undgås. Når det er muligt. Og det er det her.
Du kan føre ledningen udenom tilbygningen.
Eller det allernemmeste. Lave en faskine af passende størrelse på den side af huset hvor regnbvandsbrønden er placeret.
Hej,

Hvis det er et PVC rør, så ville jeg ikke have nogen betænkeligheder, bar op med tilbygningen - Men er det betonrør, så ville jeg også lave en ny rørføring rundt om bygningen..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Røret er beton, men jeg havde selv tænk om man kunne erstatte det med pvc, men lade det gå som nu. Jeg kan altså forstå at det er en lovlig løsning (får selvfølgelig en autoriseret til arbejdet). Faskinen er desværre udelukket, da grundvandet står højt og jorden er leret.
Tak for linket. Kender godt princippet og fordelene, men har ikke lyst til at have bekymringen ved at min have kan omdannes til en sump ved skybrud. Skulle jeg vælge en faskine, skulle der også være et nødafløb, og så er jeg tilbage ved min rørføring.
ja lav du det bare sådan til at starte med, men mit råd er at lave en ny brønd i hver side og pvc rør imellem, så har du også muligheden for at spule indunder hvis det skulle stoppe til. hvis du vælger at beholde den gamle brønd og bare koble dig på betonrøret kan du få nogle gummimuffter du sætter udenover beton røret, det er den nemme løsning, ellers kan du også få en du stikker ind i røret og varmer så den udvider sig, det er den dyre løsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis