cd opbevaringshjælp søges

hej se venligt vedhæftede billeder. den der karrusel del hvordan laver man nemmest og msartes den og den der g node er der nogen der kan lure hvordan man laver den
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jbr på 20 okt 2010 15:49

Det lykkedes mig at læse teksten med småt, og kan se at GDS, som artiklen stammer fra,
ikke har et bud på hvordan man laver G-nøglen.
Nå, men så er det vel noget i den her retning:

Foden først:
- Det nederste kunne være MDF møbelplade, lakeret sort højglans.
- Dernæst en granitsten eller 2 oven på hinanden. Limes evt. med 2 komponent eller sikaflex.
- G-nøglen, må du lave en skabelon til, af pap. Dernæst laver du den sorte del i MDF og lakerer i højglans (når du har fulgt næste punkt).
- Der skal jo nok laves en slags stativ, på bagsiden af nøglen, som monteres gennem granitstenene og mdf pladen og fæstnes i bunden med en møtrik der er forsænket ind i pladen. Måske kan du lave en udfræsning bag på nøglen og lime en gevindstang ind som stativ/støtte. Alternativt kan du bore et, eller to dybe huller, og lime gevindstangen/stængerne ind i det/dem. Derefter spartle og grundmale m.v. før højglans sort lakering.

Holderne kunne ligne noget fra indmaden på et flygel..., eller hvad?
Nej det er det nok ikke. Det ligner jo egentlig bare nogle enkelte træholdere der er sat ved siden af hinanden... men hvor pokker kan man købe CD holdere i træ?
Det bliver nok det sværeste at finde.
Alternativt må du i gang med træ, sav, lim m.v.
Og husk lige, at det er disse holdere der kommer til at bestemme, hvordan din skabelon til bagsiden kommer til at se ud.

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

takker for input... meget udførligt endda, tænkte bare på hjælp til selve nøglen, men super god ide resten også. jeg tænkte evt på de nye bøjelige mdfplader ikke kunne bruges???
Hvis du tænker på at bruge dem til selve holderen, i stedet for klemmerne, tror jeg det kommer til at se herrens ud.
Jeg prøver lige at lave en tegning der evt. kan bruges til at fremstille efter.
Vender tilbage....

Med venlig hilsen

Jan

Nå, her er den så, tegningen:

Det er jo en meget simpel skitse...
En CD er 12.5 cm høj. Derfor skal "baglisten" i holderen være 13.5cm høj, når der er 1 spor på hver af listerne, foroven og forneden, på 5 mm hver.
Listerne med sporene skal være 13,8 cm lange/dybe hver. Så stikker CD´en, der er 14 cm dyb, lige et par mm ud. Det er nok pænest.
Der skal ikke være et spor i baglisten.
Til gengæld skal der bores et hul, midt i listen. Hullerne undersænkes.
Find nogle passende fladhovede messingskruer til at montere med.
Listerne limes sammen.
Jeg ville bruge 2 komponent lim og spænde det sammen under tørringen.

Ja, så er der ikke flere undskyldninger... det er bare på med vanten. Det kommer eddermuggeme til at tage lang tid, at lave 103 af dem

P.S. Jeg garanterer ikke for målene... mål selv efter.

Med venlig hilsen

Jan

hej igen. jeg er åbenbart helt analfabet, for kan sgu ikke se på din tegning hvordan jeg griber det an.
jeg formoder du mener der skal laves 103 stk som derefter sættes fast i det g node mønster???
Annonce
Du tager en lang liste, tage en overfræser og fræser et spor i den på midten. Så kan du skære den i mindre stykker og lime/skrue sammen som et U.
Jeg tror bare ikke det holder i samlingen. Der skal lidt mere til.

Mvh Adam

Næsten som DLG tegner det. Bortset fra, at der ikke skal være et spor i den "bagerste" liste. Altså den der på Adams tegning er nederst.
Om det holder, tja, det er vel et spørgsmål om limtype.
Og ja, de skal skrues i med messingskruer i selve G-nøglen.

Med venlig hilsen

Jan

ok tak. giver lige info videre til min kammerat som spurgte mig om det. så må vi se om han har mod til projektet
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også