Varmeovn?

I forbindelse med renoveringen af vores hus er vores gasvarme og radiator pt sad ud af funktion - og det bliver jo lidt køligt ud på aftenen ;-)

Jeg skal derfor have anskaffet mig en varmeovn af en eller anden art, men er usikker på hvad der er bedst. Det måtte gerne være en som man evt kunne stille ud i garagen bagefter, til de kolde aftener derude.

Man kan jo vælge mellem El, Gas, eller benzin. Hvilken er bedst og mest økonomisk at benytte? Jeg kan se man kan få en kamin, som jeg tror kører på benzin eller et lign brændstof - men de ligger typisk også i den lidt dyrere ende?

Den skal ike nødvendigvis varme så meget op - blot man kan have den i et enkelt rum.

/Jesp3r

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjaa.

Nemmest og billigst i anskaffelse er nok en El varmer - men den er så lidt dyrere i drift - men jeg synes det opvejer det arbejde der er med at hente gas eller andet brændstof..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Hvor mange Kw skal man i givet fald have? Man kan jo få små bordmodeller kan jeg se for kr. 200,- med 2 kw? Men de kan vel ikke varme meget op, eller?

/Jesp3r

El- varmer. Helt klart.
Den passer sig selv, stilkontakten er lige i nærheden, det lugter ikke, skal ikke fyldes på osv.
Den er måske dyrer, men kun fordi du skal betale en særafgift på strøm for at holde de danske vindmøller konkurencedygtige.
Og det allervigtigste. Komfort er vigtigere ned pris. Hiusk set. !!! :o)
Hvis din renovering er over en længere periode, kan det måske betale sig at købe en varmepumpe til formålet, og herefter bruge den til at holde værkstedet frost og fugtfrit.
Gas giver fugt.
Petroleum kører super godt.
El er super let men dyrt i drift.
En varme pumpe er ikke helt dum. men sådanne en koster ca det samme som en god petroleums ovn. men den koster så lige 1500kr i frisk kølemiddel at flytte hvis det er en permanent model. men enig med koluda om at det er den på lang sigt billigste løsning.

Jacob
Hej,

Mht. effekt - regn med 100w /m2 - så går det fint...

Og ja, hvis du ellers har noget at bruge en varmepumpe til efterfølgende, så der det da den bedste løsning..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis