Hvor kan jeg købe lærkestolper i vestjylland

Jeg Står og mangler nogle lærkestoper som skal bruges omkring en bålplads. Problemet er bare at jeg ikke kan finde et sted hvor jeg kan købe dem. Det må gerne være omkring Holstebro!

Er der nogen der kan hjælpe????

Mvh. Jacob
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jacob.
Hvorfor skal det lige være Lærketræ ?
Jeg tror ikke du sådan bare lige kan gå ud og købe stolper af Lærk, det skal bestilles !
Nu er Lærk jo oppe i tiden da man har genfundet træets verdi hvor imprænering ikke er nødvendig. De skal dog have en eller anden form for beskyttelse hvis de ikke skal ende som grå og kedelige stolper. Og skal de nedgraves, vil jeg anbefale at give det stykke der er i jorden noget tjære især i endetræet.
Skrevet af jacob16v på 15 okt 2010 16:53
  .... Det må gerne være omkring Holstebro!

Hvad med denne her?

Du kan også forbedre holdbarheden i jorden ved at stille stolperne et døgn i et kar med blåsten (kobbersulfat) opløst i vand. Stolperne suger selv vandet med blåstenen op. Der skal nok et kilo blåsten pr. 10 l vand.

P.S. Jf. dette link, er trykimprægneret lærk helt almindeligt, bl.a. i Bauhaus. Jeg husker dog ikke at have set det i reklamer eller i trælasten, så det er nok værd lige at kontrollere om det er "på lager" inden man evt. kører efter det.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis