bådkøb

ahhh pis.
havde lige igen fundet båden. men solg da neeejjj. sådan går det jo når man ikk er finans stærk før maj 2011
nå på udkik igen.
nu tror jeg vil se på en ballad 30 fod
nogle kommentar til sådan et skib?

Mvh D.s

At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

ahhh pis. havde lige igen fundet båden. men solg... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, en købekontrakt er ikke nok, hvis det drejer sig om en stjålet båd, f.eks. Så bliver den konfiskeret og leveret tilbage til ejeren, selvom du har købt og betalt båden og også har en købekontrakt.

Du skal passe på... røde flag ville vifte mig foran øjnene, hvis "papirerne er blevet væk", "typeskilt, eller skrognummer, er sørme også blevet væk". Eller er ved et "uheld blevet malet over".
Hvis du yderligere handler kontant i f.eks. en havn, er du virkelig ude i noget roderi.

Se dig nu rigtigt godt for og tjek evt. restgæld i "Bilbogen" i Århus. De registrerer også gæld i både.
Se evt. denne artikel, inden du smider dine surt opsparede kroner efter noget du får problemer med:
http://www.jvv.dk/page308.aspx?recordid308=108
Der er rigtig mange gode råd, som du nok bør følge

Vedrørende forsikring, er der vist ikke de store problemer.
Da jeg skulle forsikre min båd, fik de type og skrognummer samt årgang... det var det!

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej jbr
de har haft båden siden 1981 tybe skilt er der tak for hurtig svar og undskyld hvis jeg ikk svare i næste uge
jeg rejser til Ghana de næste 14 dage men handlen er ikk gjort i nu kan ikk se den er rigistreret nogle steder med gammel gæld

Mvh D.s

At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

Ohøj alle
Så er skuden købt. det blev en blue dane 32 fra78 
Jeg bukker og takker 10000 gange for alle svar og gode råd fra alle her på lds
nu mangler jeg BARE lige en komplet rullestage. genua sejl er der massa af med i købet.
nogle der kan /vil fortælle hvor man køber sådan en fætter. og måske ca pris ( E.v.t brugt)

TAK til alle 

Mvh D.s

At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

Tillykke med bådkøbet, det er en meget smuk båd synes jeg, og Bianca værftet lavede altså kvalitet.
Husk at du skal havde syet genuaen om til rulleforstaget og få lagt skum ind i forliget ved samme lejlighed, så du også kan rulle rebe det.
Om styrbord Jesper
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Prøv at kigge mod Sverige.. der er lidt at spare.
Men min sejlmager i Rudkøbing vil ud og måle med riggen på før han begynder at sy sejl om.
Typisk skal der tages lidt af underliget fordi rullen jo fylder.
Du skal også være sikker at fald vinkler korrekt ud til forstag ellers kan du risikerer at faldet vikler sig om staget.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Hej Hasseltoft og GOM
tak. jeg har valgt at tag imod et tilbud fra elverstrøm sejl. på en ny fuerlex rulle til en ok pris.
de monter + passer sejl til. ved godt det er den dyre vej. ( lidt en tidlig julegave fra min viv)
men jeg har som sagt ikk den store erfaring i sejl. så det skal bare virke når jeg skal igang
med at lære dennne fine måde at rejse over vand på.
heldigvis har jeg en del venner der sejler så der er masser af hjælp .ellers må jeg jo spørge her på lds.
men i nu en gang tak for jers hjælp og råd.
vil lige oplyse alle om at prisen på fuerlex dele stiger. til jannuar( ifølge elverstrøm sejlmager)   

Med håb om en kort vinter... 
Dan.

Mvh D.s

At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

Hej DS,

Jeg har selv lige fået leveret et nyt Furlex rulleanlæg og en ny rullegenoa fra Elvstrøm sejl.
Jeg glæder mig helt vildt til foråret, hvor den skal monteres

Prisen var ca. 18 K. til en Solus 24.
Til en Blue Dane 32, må du nok slippe lidt mere?
Ihvertfald, hvis du har bestilt med Epex og UV kant

Tillykke med båden, som jeg synes er rigtig flot i linjerne. Selvom det jo alligevel blev en "IOR"- båd, er jeg sikker på, at du bliver rigtig glad for den. Dem der sejler dem, mener at IOR-sygen på disse typer både er noget overdrevet... go´ vind fremover... måske mødes vi i Limfjorden...

Med venlig hilsen

Jan

Når du nu alligevel har pungen oppe af lommen, så sørg for at få en med endeløs line, den kinger ikke så nemt og så fylder den også meget mindre over dæk. Jeg ved ikke om furlex laver sådan en, men ellers så skift mærke (hvis du kan nå det)
Venlig hilsen Jesper
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Glem alt om endeløse liner.... i dag hedder det elektrisk fjernstyret Furlex, hvis det skal være rigtig smart.

Med venlig hilsen

Jan

Hej hasseltoft og jbr
det blev med endeløs. tak for de rosnen ord om skibet. jeg håber da oss at møde nogle lds er på vandet en dag.
er sikker på at det vil blive sjovt. hjem havnen bliver amtoft. og forresten så måtte jeg slippe 12 k. men sejlen er ikk syet om i nu
har lånt en der passer til sommer. sså må vi se om der ikk skulle blive lidt penge til en ny geuna næste år.

Mvh D.s

At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også