Uddannelse til maskinmester

Hej

jeg skal læse til maskinmester til januar, men har en del spørgsmål som jeg håber i kan svare på. Jeg har endnu ikke besluttet mig for hvilken skole jeg skal vælge. Nogen der kan fortælle lidt om hvad forskellen er? Hvis jeg vælger SIMAC eller frederecia bliver det så ikke svært at finde praktik pladser, fordi byerne er jo ikke særlig store, og det er jo ikke skide smart at skulle flytte til f.eks. KBH når man skal i praktik. Hvordan er uddannelsen bygget op. Med det mener jeg bla. hvor mange praktik perioder man skal i og hvornår de ligger. Hvad har i oplevet at lønnen i praktik perioderne er på? Hvor meget lektier er? Er matematiken og elektroniken svær? Hvor svært var det for jer at finde et arbejde efter i var færdih uddannede? Det skal lige nævnes at jeg kommer ind med en HTX og derfor skal bruge 4,5 år på uddannelsen.
Hej jeg skal læse til maskinmester til januar... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej
Frank
Jeg blev færdig som maskinmester i 1999b fra Svendborg Maskinmesterskole.
Jeg vil gerne sige det er en fed teknisk uddannelse hvor man får utroligt meget viden på flere områder, som så gør det nemmere at finde informationer igen på et senere tidspunkt i ens arbejdsliv, hvis man står overfor diverse tekniske problematikker.
Men for at svare på dit spørgsmål skal du nok regne med 6-7 timer pr dag i skolen, samt derefter 3-4, nogengange 5 timer på lektier hver dag. Dette selvfølgelig afhængig af hvor god du er til eks. matematik, som er ret vigtigt for at have nemt ved eks elteknikken og maskinteknikken.
Dette er bare min erindring omkring det.
I starten er det ikke så slemt med lektier, og sværhedsgrad, men lad dig ikke snyde af det, det bliver værrer henad vejen, og de ting man har været igennem bliver ikke repeteret senere. så hæng i og prøv at sætte dig ind i tingene fra starten. så vokser man med opgaven.
Held og lykke med det. Det blir du glad for
Hilsen Kewin

Skrevet af FrankDahl på 17 okt 2010 02:44

Jeg ville også gerne høre om hvor lange ens skoledage er. Er der nogen der kan sige ca. hvor meget tid man kommer til at bruge på skole og lektier hver dag?




 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis