oliefyr til fritureolie

Hej!
Er der nogen der har erfaring med at fyre med brugt fritureolie i et oliefyr.

Kan det lade sig gøre.

Hvad skal der ændres.

Skal olie evt forvarmes

Vil meget gerne hvis nogen har prøvet el erfaring med lign

På forhånd mange tak

hkpreventer


Vil gerne høre om hvor kraftig en trærem jeg skal bruge til et spænd på 5 m .

Remmen skal bære  spær (45gr) med et spænd på 8 m.

 

På forhånd tak 

Mvh

Hkpreventer  

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan lade sig gøre, spørgsmålet er om det kan betale sig. For som du selv er inde på, så skal det forvarmes. Men inden det overhovedet skal forvarmes, skal det renses for urenheder, da dysen i brænderen ellers vil stoppe til meget hurtigt.
Og så er der jo lige spørgsmålet om hvor populær du bliver i nabolaget, for stanken vil være værre end 10 gyllebeholdere på en varm sommerdag
glem at bruge fritureolie i et almindelig oliefyr selv hvis man bruger en biobrænder er det ikke med et godt resultat.Der er alt for meget arbejde med at skulle rense det og det går utrolig langsom når at man gøre det.Hvis at du vil prøve noget andet end fyringsolie kunne du prøve at bruge noget biodiesel i stedet for det koster mindre end fyringsolien og det eneste du skal gøre er at skifte dysen til en med en større spredningsvinkel men du skal være sikker på at der er olieforvarmer i oliefyret da det ellers godt kan give problemer.
Hvis at du vil prøve nogle andre typer olier kan din oliebrænder godt bygges om til det men det er ikke noget man bare lige gør.Der skal både sætes et forvarmer kar på-dyse holder skal skiftes til en anden type-der skal tilslutes en kompresser -oliepumpen skal monteres på en anden måde -der skal bygges div sikkerhedskredse på og mange andre ting men ja det kan lad sig gøre at bygge en alm oliebrænder om til en biobrænder om det så er lovligt ved jeg ikke men det kan godt lade sig gøre og få det til at virke
hilsen ham som nok efterhånden har brugt 150 timer på værkstedsbordet sammen med sin oliebrænder

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Der fantes da brændere til spildolie, inden det blev forbudt at fyre med det.
De blæste oilien ind med trykluft, og var ret effektive, og krævede ikke det helt store arbejde.
mvh jens
det virker fint, men jeg blander også kun 15-20% friture olie i fyringsolien, først renser jeg gennem konens gamle nylon strømpe og derefter gennem løbs filter (10my) også blander jeg det i fyringsolien (sommertid) . udfordringen er vinter tid... her blander jeg lidt petrolium i fritureolien for at gøre den mere flydende og benytter en blande ventil koblet på olieledningen fra tanken udendørs, også har jeg beholderen med fritureolien indendørs.

Virker fint og har nu kørt nogle palle tanke igennem en helt alm. brænder gennem årene.
du bredum, har du så overhovedet tid til at være inde i huset og nyde varmen???

 

Hej,

Prøv at google "rapsoliefyr"

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis