Tatovering's hjælp til Latin

Hey folkens..

Jeg skal have lavet mig en tatovering, jeg vil have noget tekst fra en sætning som hedder "Blandt kvinder er du lykkelig"

Den skal så laves om til "blandt kvinder er JEG lykkelig" istedet..

På latin hedder lyder teksten:"benedicta tu in/inter mulieribus" hvis jeg ikke tager fejl er ordet "tu" i dette tilfælde "du" oversat til dansk, det er det der skal skiftes til "jeg" oversat til Latin, men jeg er ikke den skarpeste kniv til Latin og vil derfor høre om der ikke er nogen der måske kan bøje sig frem til det i en ordbog og hjælpe mig lidt

Mange hilsner
Peter
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kære Peter.
Selvom det ser fjollet ud efter min mening at få tatoveringer, vil jeg da godt hjælpe dig !
Google har en fin Translator som også kan oversætte til og fra Latin

V.h.  Håndværkeren
Kender du denne side http://forum.wordreference.com/index.php

Hvis jeg var dig så vil jeg nok spørge flere sydamerikanere om det samme - tænk at rende med en stavefejl resten af livet:-)
Der var noget der hed Bananrepublikken på Nørrebro for mange år siden. Flinke mennesker. Hvis det stadigvæk findes, kan du sikkert spørge dem.
på latin hedder jeg ego... men spørg da en latinlærer, de findes på gymnasier og evt. aftenskoler
Tak for de gode råd, jeg prøver at spørge om det samme på den hjemmeside du kom med DLG
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis