Rod med telefonkabler!

I huset er der to forbindelser. Der er gamle telefonstik der er forbindet til en gammel linje, og nye telefonstik som er forbundet til en ny linje(telenor) Begge disse forbindelser går ud i en lille blå boks der hænger på muren hvor der står teledanmark på. Der køres bredbånd på den nye linje. og intet på den anden. Er det muligt at tage et kabel fra den gamle linje og forbinde til den nye linje ude ved boksen? Jeg vil gerne have flyttet vores bredbåndsrouter, og den passer perfekt ind der hvor der sidder et gammel telefonstik i væggen. Man kan selvfølgelig klippe et nyt og et gammelt kabel og, og så forbinde det på den måde, men er der ikke en mindre destruktiv måde? f.eks. at få boksen åbnet og tilslutte de gamle kabler til den nye linje?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja.
Men jeg mener ikke det er lovligt at pille inde i den blå kasse for almindelige mennesker.
Det vigtigste er dog at du bruger samlemuffer som dem der er brugt i forvejen. de er nemlig vandtætte. hvilket giver god forbindelse i lang tid.

Jacob
Måske.
Hvordan er den lukket / er den låst ?
man kan jo i mangel af bedre viden komme til at lave det selv.

Jacob
Hvis det er almindelige samledåser, så er der normalt ingen problemer i det, frem til dåsen er TDC ejendom, fra dåsen og ind i huset er din ejendom.
Jeg har åbnet min blå boks og tilsluttet et nyt kabel ind i huset da de gamle var blyledninger der løb rundt omkring udenpå huset og så hæsligt ud og løb de forkerte steder hen. Der var absolut ingen problemer i dette. Det har fungeret i 2 år nu med brebånd og telefon.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Foto. Fik du hjælp af låsesmed eller hvordan?
Skrevet af jarlemand på 13 okt 2010 23:21
Foto. Fik du hjælp af låsesmed eller hvordan?

Det er ikke alle bokse der er låst. nogle kræver en trekantet nøgle, andre er plomberet og nogle er der slet ikke gjort noget for at gøre besværlige.

Jacob
Ligner bare en rukolås til en hoveddør der sidder der.
De fleste er bare låst med en "split" som kan tages af, eller som nævnt længere oppe i 3 kanten nøgle.
Det lyder ikke som vi har den samme boks. Min er bare en 10x14 cm plasticboks der kan løftes af, ingen lås.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis