Er der lystfiskere / powerbait-brugere her?

Hej, jeg kom forleden til at undre mig over noget, som en garvet lystfisker eventuelt kan svare på.

Min søster flyttede 1. oktober, og iblandt hendes ting fandt vi lidt fiskegrej fra en ekskæreste. Deriblandt en uåbnet plastflaske med sådan en tykflydende væske i, som man vist bruger til at lave fiskeagn. Det var af slagsen "musling".

Flasken lugtede fælt af råddent fisk - sålænge den var uåbnet, altså igennem plastvæggen! Da vi brød forseglingen, for at se hvor klamt det kunne blive  var det mærkelig nok en mere stump lugt - koncentreret, men langtfra så bidende som da flasken var uåbnet. Det var mindre ubehageligt end at lugte det gennem forseglingen...

Hvad skyldes dette? Skal den fæle lugt først "aktiveres" ved at væsken bliver fortyndet eller blandet med noget andet, eller koges, eller...? Vi undrede os meget over at det var mindre markant når man lugtede til selve essensen.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lugter bare grimt. jeg holdt op med at fiske mens powerbait blev leveret i glas flasker. men en del af forklaringen kunne være at plastic ikke er tæt. nogle ting kan passere gennem plastic. ellers kan den have fået noget andet klamt snask på sig i tidernes morgen.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis