ombygning af gammel radio?


Jeg er den heldige ejer af en gammel radio, noget lignende den på billedet
Nu er jeg alt andet end teknisk, men jeg har en drøm om at denne radio skal fungere som ipod anlæg, enten bare som skjuler af mit eget anlæg, eller også sådan at man kan slutte ipoden til radioen, er det overhovedet muligt, og vil det ødelægge lyden?
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ermuligt at den kan ombygges så du kan tilslutte din ipod. Du vil jo aldrig få en docking station der vil passe på den.
Men uden en elektronik kyndig til hjælp kommer du ikke langt.

Jacob
har du nogen ide om hvad det vil koste?
Skrevet af la-kraus på 14 okt 2010 09:21
har du nogen ide om hvad det vil koste?
Det er jo et spørgsmål om hvem der skal lave den, det bedste er jo at finde en der kan det skrammel. Skal du have proff. hjælp til det, skal du nok regne med adskellige tusinde kroner. Og så er det billigere at købe en replika, Ellos har faktisk nogle der ligner sådan nogle gamle "Damp Radioer" men som indholdsmæssigt er med cd afspiller radio o.s.v.
www.ellos.dk

V.h.  Håndværkeren

Skrevet af la-kraus på 14 okt 2010 13:20
ja de er godt nok også fine, men hvordan er lyden i sådan en, jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forstå de specifikationer der er :-)
Det er du ikke ene om, det er jo et Svensk fima så de må jo have nogle andre normer der ovre

Kan du ikke tage et billede af den aktuelle radio - både hvad der er af knapper på forsiden og stik på bagsiden? Der kunne - men det er nu ikke særligt sandsynligt - være noget, der minder om en linieindgang på den.

Er der ikke det, skal man ind i apparatet og finde et sted i signalvejen, hvor man kan føde signalet fra iPod'en ind i udgangsforstærkeren, men det bliver nok ikke nemt at støve nogen op, der roder med den slags mere. Vor tids elektronikmekanikere sætter jo bare diagnosestikket i og skifter det modul, computeren siger er defekt...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Radioen har sikkert en indgang for grammofontilslutning.
Den har tre huller. de to yderste passer til et almindeligt lysnetstik, og midterhullet passer til et fladt stikben.
Og det flade stik er uden betydning i vore dage, det er nemlig fra radioens barndom, hvor en radio skulle forsynes med jord forbindelse.
indgangen til gramafon er ikke så velegnet. da der sidder en forstærker der modvirker den analoge komprimering af signalet på gramafonen.

Jacob
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis