Hvordan tager man knappen af et IFÖ toilet

Som overskriften siger.. hvordan tager man sådan en dims af??

Uden at ødelægge den.. på de gamle modeller skulle den skrues af.. men denne er jo oval...

Den viser ikke billede når jeg tester.. så brug linket:

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du tager en ikke alt for voldsom lige-kærv skruetrækker og sætter ned lige ved siden at den plasttap der er hvor knappen er smallest. Pres knappen mod midten, så vil tappen slippe foruden og så gentager du det i den anden side... og Wupti er knappen løs. Hvis du er lidt forsigtig skulle det kunne lade sig gøre uden at lave mærker.
Så er den en skrue indenunder for at komme videre ind til det "hellige".

mvh
BS

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Takker.. Det virker jo..
Nu har jeg adskilt og renset det hele..
og fundet en forklaring på de to flydere til hhv. lavt og normalt skyl. Det skulle gerne bruge omkring 2 liter ved lille skyl. Men når jeg følger tabellen skyller den mere..
Hvis man vil nedsætte vandmængden skal flyderen så op eller ned. ??
Og så skal jeg lige få det til at "fyldes" hurtigere. Det går pludseligt langsom.

Svendborg

Jeg går ud fra at en sænkning af flyderen også medfører en sænkning af vandmængden.

Hvad angår fyldehastigheden så prøv at rense filtret i indgangen til toilettet. Ligesom med vandhaner kan lidt løslået rust/kalk eller sand, hvis der er blevet rodet med rørene fra værket, medføre en betydelig hindring af flowet.

mvh
BS

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg fandt fejlen vedr. "fyldehastigheden" I bunden drejes knappen med en vandslange-kobling. Den havde jeg ikke fået drejet det sidste klik..

Der sidder 2 flamingo klodser og jo højre oppe de sidder jo mindre vand.. men jeg har sat den samme sted som da den blev adskilt og nu virker det som om den giver lidt mere vand.. men det må lige arbejde nogle dage før jeg piller igen..
Jeg fik fjernet kalk og møg i gummipakningen så nu løber det ikke mere og det var jo hovedformålet.

Tak for hjælpen

Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis