Peugeot 206 HDi SW St

Hej alle,

Vi er på kig efter vores 1. bil og har fået interesse for en brugt Peugeot 206 SW ST.
Hvor mange kilometer kan man forvente er tilbage i sådan en bil, som er velholdt, men stadig har gået imellem 140-175.000 km?
Hej alle, Vi er på kig efter vores 1. bil og har... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja, så kan jeg da godt løfte hovedet igen. Efter mobning for at køre hyundai diesel, der aldrig har fejlet en sk...., så passer det man sagde i gamle dage: Franske biler er lavet af grønt træ og englændere af gamle skøjter

Til Hagen
Tandrem og vandpumpe bør skiftes og det skal du nok selv betale ( det er alm. service, der skal udføres efter ca. 3år eller de antal km fabrikken opgiver)
Hvis der ikke står noget i slutsedlen om de fejl du nævner er det under garanti -det går nok bedre når du har besøgt forhandleren i dag.

Til Uldal
Tillykke du har været heldig med din.
Min Hyundai I30 1,6 diesel som er fra 2007 ,den må så være Engelsk eller Fransk !! .
Det er en rigtig god bil at køre i ,den har kørt ialt 120.000km.
Den kører ikke over 20km/l (står til ca 22km/l), selvom man kører pænt og lange ture . Den ruster lidt her og der -kun udvendigt den er ikke gennemtæret. Styretøjet repareret efterhånden er det helt nyt. Hjullejer skiftet,viskermotor skiftet, koblingen skiftet, brændstofpumpen skiftet, en del el problemer -mest med lyset.
Det er vel ikke normalt den har så mange fejl ,det skal da også nævnes at den er købt på auktion til 100.000.-. (for en ikke mekaniker, ville den have kostet ca.150.000.- hvis der skulle betales for reparationerne)
Garantien på 3år er udløbet ,på de nye modeller er der 5års garanti uanset km
Så hvis den ikke er afsindig billig,så skal jeg ikke have en ny Hyundai i carporten
Jeg ville feks gerne købe en Toyota Avensis (den model er fremstillet i England og ikke i Japan ,som mange tror)

Bent Nielsen
PEUGEOT: man får hvad man betaler for, det burde være svar nok :-()

Sletskov

Nu skal kilometerstand jo heller ikke være det eneste man kigger på. Tror langt de fleste biler der bliver skrottet er dumpet til syn pga gennemtæring af kritiske elementer. Det er sjældent motoren der sender bilen på de evige jagtmarker, og tror der er en tendens til at fokusere for meget på kilometerstand, og for lidt på rustfælder når der kigges på ny bil.

mvh Simon Nauta

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

Hold da op 20000kr for at lave de par småting undskyld jeg siger det men find et andet værksted - det er ikke unormalt at der med tiden kommer lidt fejl af denne type - det værksted du har været på tror vist de har fundet en guldkalv der lige skal malkes - fordi man ikke har forstand på biler er det ikke lig med at man skal plukkes på sådant et værksted, havde du sagt 5000 - 6000 kr lidt dyrt men mere acc. for de par småting du har nævnt og så er kaffepausen også betalt..... :-)

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Annonce
nielsen 2: Jeg har lige sat min I30 CW om. det var den første st.car i dk. Tidligere har min kone kørt 200.000 i den første getz i dk uden et eneste stop eller rep. Jeg ved godt de første i30 havde probs-. men de bliver vist bygget et andet sted, med andre komponenter. Selv jeg kan mageligt køre 4,7 l pr 100 km v(95 kmt)

Uldal
Jeg er helt sikker på at min kommer fra Skoda landet Tjekkiet og jeg ved også de er blevet bedre, ellers ville en garanti periode på 5år ruinere importøren.
Motoren er en 1,6 dielsel 115HK (måske er det derfor den kun kører max 20km/l) ,den skulle være den samme som i en Kia ceed, jeg har bare ikke set en Kia Ceed motor og derfor er jeg ikke 100% sikker på det. Den nye I30 CW skulle have en bedre motor (type U2).
I øvrigt er det fuldstændigt ligegyldigt jeg skal på ferie i morgen, så skal den bare kunne starte og køre (jeg kører bare ikke helt til Holland i min gamle Toyota Hiace) .
go ferie!!

Jeg vil sige så meget at vi har en 206 1,4 hdi fra 02 som vi er rigtigt glade for den har gået 250000 nu uden noget som helst ud over en kobling, og tandremmen. mine svigerforældre har den som du har kigget på, og ved at den køre super godt og uden nogle problemer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis