Isolering af udhus bygnings loftrum - dampspær?

Hej med jer

Jeg står og skal til at isolere mit loftrum i en udbygning. I stueplan vil der i et enkelt rum (mit værksted) måske også blive isoleret senere.
Da der er spær synlige fra stueplan vil jeg isolere nedefra i stedet for i gulvet på loftrummet.

Mit spørgsmål er, skal der dampspær mellem stueplan og mit isolerede luftrum?, hvis ja, hvor skal denne dampspær være placeret?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Steffen Clausen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, vil mene at du skal have Gips, dampspærre, forskalling og isolering hvis du ser ned fra og op.

Gad vide hvad man gør hvis der er varme på begge sider af etage adskillelsen ?
Hr.Herluffe !!!
Man kan med en vis ret spørge om vedkommende der stiller spørgsmålet overhovedet har tænkt sig at opvarme loftrummet.
Hvis det er tilfældet. hvilken man må formode eftersom isoleringen sandsynligvis har til formål at reducerer varmeomkostningerne.
Når det er fastslået kan man så spørge om du i dit forslag placerer bampspærren på den varme eller kolde side af isoleringen.
Hvis man ikke vil vente på dit svar vil jeg påstå at dit forslag er ikke allene forkert, men helt og aldeles forkert.
Har jeg ret i ? :o)

Og det er sådan at lige varmt på begge sider af isoleringen er der for det første ikke nødvendigt at isolerer og der er ikke brug for en dampspærre. Fordi det er temperaturforskellen på hver side af bygningasdelen der forårsager damptrykket.
Det er da ikke til at blive klog på Alle siger noget forskelligt.

Det er kun 1 salen, der vil blive opvarmet. Underetagen (værkstedet), vil ikke blive opvarmet.

Skal jeg så ikke have (set nedenfra)

Gips, forskalning, isolering og dampspær ?
Annonce
Præcis...

Så skal damspærre lægger lige under gulvet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis