Smøregrav i garagen.. renovering hvordan?

Jeg har en garage jeg vil friske gulvet op i. Den har en fin smøregrav, men den er som gulvet, godt træt i udseendet, efter mange års manglende vedligehold. Det er mursten den er lavet i, ikke beton. Derfor er den "kælderfugtig", inkl store edderkopper og bænkebidere. Hvordan frisker jeg den op bedst så den holder sig indbydende og pæn? Måske endda tør? Gulvet får 2k grå gulvmaling. Mvh Rasmus
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil ikke klåge i malingen og opfriskningen, men blot påpege, at det er ikke en smøregrav, men en kartoffelkælder.
Hvis det skulle være en smøregrav, er der utrolig mange, mange regler, der skal være opfyldt. Ellers får du røven på komedie ved kommune, Etisk råd, forsikringsselskabet og alle andre myndigheder!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hehe... Så er det juridiske på plads Tak KTM
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis kartoflerne skal stå tørt skal der måske lidt kemikalier til. Vandex og Sika blant andre har de rette produkter at påsmøre.
Du skal være opmærksom på at hvis der har været oliespild på gulvene skal der nok afrenses omhyggeligt og evt bruges speciel grundertype.
hvis din grav er muret op og fugtig, har du en stor risisko for sammenstyrtning ved belastning på siderne. det er .. som skrevet kun til kartofler og kolde øl. hvis du endelig vil male . så epoxy

 

hvis ellers væggene er stabile og det kun er mindre fugt , kan du give dem gummihud og fliser på , så bliver den tør og nem at holde ren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
smørgrav og udstyres med låg så man ikke falder i graven.!

jeg har boet i en gammel lægehus. dakvertdryresvej i assens
med  et stort karport til to biler hvor af ene er med smørgrav med trælåg
som er opdelt i fire stykker.!
Jeg har skam låg på perforeret aluminiumsdørk der kan holde en bil, men jeg regner med at lægge en ramme af vinkeljern i langs kanten/toppen for at det skal blive rigtig godt. Og murene er fine, men øv hvor er den uindbydende

Gummihud og fliser? Altså Alfix til badeværelser og fliseklæb? Det lyder som en super løsning hvis det kan holde. Garagen er ikke frostfri endnu, men der skal jo også NOGET frost til før jorden rundt om kartoffelkælderen fryser.
det kan sagtens holde md fliser , som fliselim vil jeg anbefale at du bruger " profix" den blå fra alfix , den holder og er flexsibel
det vigtigste er at underlaget er fast og ikke smuldre væk
Inden du påfører gummihud skal du finde ud af hvorfor "kælderen" er fugtig.
Hvis det er udefra kommende vandtryk er der vel en vis risiko for at der opstår "dampbuler"
Hvis det er kondens er det simpelt at bortventilere mindre mængder fugt med en fugtstyret ventilator.
Jeg tror bare det er kondens på muren pga temeraturforskelle. Der ar aldrig været vand eller noget nede i den.

Jeg har lige et tillægsspørgsmål:
jeg skal have nyt klaplag på gulvet i garagen, jeg har tænkt bare at lægge nogle cm ekstra på. Kan jeg selv blande noget der kan holde i længden? Eller skal jeg ud og købe dyrt gulvspartel? Det skal males.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også