Bor i mursten + hård beton uden slag?

Hej folkens.

Jeg har hørt der findes nogle bor så man kan bore i beton og mursten uden slag med de rigtige bor.
Jeg har blandt andet hørt om mærket hawera men har ikke kunne finde noget specielt om hvor jeg kan købe en kasette med en 10 stk i eller noget.

Er der nogen som ved hvor man kan købe bore som er så skarbe at de kan bore i beton og armeret beton uden man har slag i sin boremaksine og er der nogen som ved noget om de der hawera og hvis ja hvad. Godt eller skidt?

Hej folkens. Jeg har hørt der findes nogle bor så... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Javel ja. Ja men så tror jeg egentlig jeg har fået svar på hvad jeg spurte efter.

Vil sige at jeg vil starte med at tage et normalt beton bor da det burde kunne løse opgaven.
Så jeg skal altså kigge efter mærket Irwin og så er jeg godt hjulpen undervejs vil jeg sige.

Når det så bliver aktuelt for mig at bore i armeret beton så må jeg ud og købe en el maksine til det.
Eller... Da det nok ikke bliver det helt vilde jeg skal det så tror jeg også jeg kan låne mig frem til en.

Så 1000 tak for alle jeres indlæg / svar jeg vender tilbage frem over når jeg har spørgsmål og problemer he he ;o)
Det er rigtig nok at harald også har boss osv og ja det med at spare penge... Bauhaus har også pris garanti og et eller andet sted er jeg mere tryk ved at handle i bauhaus.

Jeg synes folk i harald og hjem og fix er nogle smarte sælger og tænker bare på at få noget gennem kassen frem for at give en ordentlig vejledning. Godt nok er bauhuas ret dyr, men føler de bare ved mere hvad de snakker om... Ellers er jeg bare kommet til den forkerte hjem og fix og harald...
Lige præcis, det er jo også derfor jeg skriver at man selv skal vide noget om tingene/hvad man går efter.. Det samme gælder jo i El-mutanten og mange andre steder. Man skal selv sætte sig ind i tingene og have noget baggrundsviden, så kan man sagtens købe tingene de "forkerte" steder.

Har selv købt en HP computer i føtex, hvilket strider meget mod mine principper - men igen, det er en mærkevare og jeg havde sat mig grundigt ind i tingene/specifikationerne så jeg selv kunne vurdere produktet - og på den baggrund sparede jeg ca. 1.500,- i forhold til deciderede computerbutikker.

Man skal aldrig stole på sælgere - har selv været det!! ;-)

Det samme gælder også på nettet, man skal sætte sig ind i tingene, men så er der også penge at spare...

___________________________________________________________________


 Hellere ha´ det og ikke behøve det, end at behøve det og ikke ha´ det..

Jeg tror ikke man finder irwin i silvan, bauhaus, jem og fusk samt harald nyborg.
du skal ind i et xl proffcenter, stark håndværkerbutik, bygma håndværker butik og lignende.

Jacob
sikkert ikke, men ellers kan det da om ikke andet bestilles et eller andet sted på nettet...
evt her???
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=&pno=520370805&pointer=0

Men da det er SDS passer de vel ikke i en "normal" borepatron?
Annonce
Prøv denne. http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=100805&pno=62150&pointer=0
Det er dem jeg er glade for.
Irwin er firmanavnet. modelnavnet ar masonry.
prisen er fin. jeg kan ikke huske om det er det sæt eller sættet der går til 12mm jeg plejer at betale 100kr for + moms.

Jacob
Vil den her også være iorden så?

http://www.pl-tools.dk/irwin-murborsa-t-masonry/prod_142.html

Og hvis der kommer et ja på den så er det da bare den som bliver bestilt :o)

Ellers bliver det den som du (Jacob) har linket til
Skrevet af hawk på 12 okt 2010 19:42
Vil den her også være iorden så?

http://www.pl-tools.dk/irwin-murborsa-t-masonry/prod_142.html

Og hvis der kommer et ja på den så er det da bare den som bliver bestilt :o)

Ellers bliver det den som du (Jacob) har linket til

Både og.
Det sæt er det jeg selv benytter. og i samme serie som det jeg linkede til. men der er to bor mere med, hvilket logisk nok fordobler prisen.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis