VW Passat 98

Vi har 2 problemer, et stort og et lille. Det lille problem er at lyset i bagagerummet ikke lyser. Selv om pæren er i orden. Jeg regner så med at det er kontakten, det er galt med, men det store problem er at jeg ikke kan se nogen kontakt og ikke aner hvor den gemmer sig. Er der en her, som kan fortælle hvor jeg skal lede og måske osse hvad der kan gøres ved den? Så løses både det lille og det store problem
Knudr

Venlig hilsen
Knud
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej knudr, kontakten sidder i skjult i låsetøjet, det er et meget kendt problem, stikkene irer og derfor virker lyset ikke, udskift hele låsen, og dit problem er løst
vedhæftet er billeder af låsen,,
rigtig god fornøjelse..
ps. køb en ny hos vw, koster under 500kr,  istedet for en brugt,

Sletskov

Hej Knud. Hvis låsen er ødelagt/irret kan du ikke ødelægge mere :o) WD40 eller Kontakt 60 i rå mængder kan evt. løse problemer med ir. Det har jeg selv erfaring med.
Michael

 Hvis det virker, så lad være med at pille ved det

Hej vigu
Låsen fejler ingenting. Jeg har indnu ikke gjort noget, men så vil jeg prøve både at rykke i ledningerne og sprøjte med VD40 og kontaktrens.
Ved I om kontakten i låsen virker direkte på lampen, eller går der "informationer" til en central styrebox for at tænde lyset?
Knudr

Venlig hilsen
Knud
Hej
har du indikering af åben bagklap i dit speedometer ? virker den ?
Er der en eller to ledninger på kontakten i låsen ( der er sikkert to ) er der det så tag dem af kontakten og forbind dem med et lille stykke ledning - hvis fejlen skyldes kontakten bør din lampe tænde når du gør sådan som beskrevet oven for
.
Ellers må du til at måle om der kommer spænding ned til din lampe og hvis der gør det om der så også er stel til lampen ?

Problemet kan også skyldes at ledningerne er knækket lige mellem bagklappen og karmen på bilen - prøv forsigtigt at løsne "gummislangen" så du kan trække i ledningerne en af gangen for at konstatere om den er knækket. God fornøjelse med det.

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Hej Sletskov
Jeg har nøjagtigt samme problem, så ja, det ser ud til at være et generelt problem. Men jeg synes elproblemerne langsomt kommer snigende. Nu virker ingen af mine blinklys pludselig ikke. Når jeg vil blinke kommer der et enkelt klik formentlig fra relæet bag dashboardet, men ingen lys. Umiddelbart vil jeg gerne lige tjekke relæet, men jeg aner ikke hvordan jeg skal komme ind til det - forslag?
sæt en orange pære i den lommelygte du ville bruge i dit bagagerum og blink med den

 

Det kræver satme en lang arm fra førersædet, med sådan en lommelygte ;-)

Må indrømme at jeg alt i alt nok er lidt skuffet over VW og de mærkelige fejl der åbenbart hyppigt optræder. Jeg har ALDRIG oplevet noget sådant på de 2 audier jeg har haft, hvoraf den ene var 20 år før jeg solgte den..................
Bent:
1. Køb Haynes rep. bog. Den er god at blive klog af, bla. mht. adgang til div. skjulte ting.
2. Hvis relæet kikker 1 gang, ville jeg tjekke stel som det første
Michael

 Hvis det virker, så lad være med at pille ved det

mht Haynes er jeg ikke specielt imponeret, men der findes et utal af manualer på nettet, men de er ofte ret vanskelige at finde......
kan du forklare mig eksakt, hvor stelfondelsen/forbindelserne sidder til blinklyset? I givet fald må det være en specifik stelforbindelser de det meste andet virker OK............
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis