Flydebeton styrkeklasse ?

Hejsa

Hvilken flydebeton styrkeklasse bør vælges til et armeret gulv(6mm rionet) i udhus, der skal blive til værksted, et vaskerum og et redskabsrum ?

Nogle der vil anslå hvor billigt man kan få flydebeton i østjylland sån cirka(overvejer om jeg selv skal blande det med nogle hjælpere...), aflæsset med bånd(skal bruge ~8m3) ?

Nogen der har erfaring i ændring af sten størrelsen så man ikke skal slibe gulvet efterfølgende(syntes jeg at have hørt man kan) ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det nemmeste er at forklare de nærmeste betonværker hvad betonnen skal kunne. Så har de et forslag og en pris.
hej
Det er lidt af en blandet landhandel du har gang i
Styrken du efterlyser, vil jeg umiddelbart sætte til omkring 25, måske 30-35. Er heldigvis kun håndværker. 
Prisen kender jeg ikke. Men jeg ved at du IKKE vil kunne fremstille betonen selv !!!
Ved brug af SCC beton, lava beton, og hvad producenterne ellers kalder det. Har jeg endnu ikke set andet, end at gulvoverfladen bagefter er blevet slebet.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Helt enig med snedkeren.

Enten slibes gulvet efterfølgende, ellers glittes det når det er ved at sætte sig.
Hvorfor skulle man ikke selv kunne blande 8m3 beton til et gulv - det mener jeg er npget fis
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
med flydebeton jutter du det bare når det ligger i den højde det skal være og så ligger det pænt og fornuftigt. det er der ingen grund til at slibe medmindre det skal være så glat som en barnenumse, ellers lejer du en glitter og glitter det når det lige er fast nok til at du kan gå på det uden at synke i, så bliver det 100% i orden.
Almindelig beton kan du selv blande, men det kæver 4-5 hjælpere hvis I skal nå 8 m3 på en dag, du skal regne med at bruge 9 m3 støbemix og 95 sække cement styrke 52 (ikke discount).
Det bliver ca. 23 tons materialer som I skal have målt op, op i blander, trillet ud og fordelt, I skal flytte det mindst 3 gange.

Hvis I bruger en almindelig lille fritfaldsblander skal du kun regne med at blande 0,5 m3 i timen, og det kræver at arbejdet tilrettelægges så blanderen kører hele tiden.

Materialerne koster ca. 3600 kr. for støbemix og ca. 4500 for cement, flydebeton koster ca. 2200 for en m3 og standardbeton 1900, begge i styrke 20.
Godt med nogle tal på tråden, akselj.
Der er tydeligvis mange penge at spare ved at blande selv.
Men 8m3 på en dag med en alm. haveblander. Uanset hvor mange hjælpere kan det næsten kun gå galt. Risikoen for maskinstop eller at trillebøren punkterer eller mandskabsflugt pga. træthed er overhængende.
9 m3 støbemix i en skræmmende mængde.
Men kan man dele støbningerne i mindre portioner og dropper flyderiet, ja så er det rigtig fornuftigt at bruge sin fritid på projektet.

efter unicons egen prisliste koster lavabeton altså fra 1033 +moms ¨så det regnestykke holder ikke Akselj.'
http://www.unicon.dk/3A744ECE-D56B-435A-85B0-6D90BB026E79
Shit - det er lige før man for prisen af en m3 færdigleveret kan købe 2 billigblandere fra Harald - der kunne man så lige halvere blande-tiden og sælge dem brugt bagefter....

Er der nogen holdning til tricket med at blande sulfo i betonen? - kender flere der har brugt det!

/BOFH Edit: - nå det regnestykke holdt ikke alligevel :-)

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis