Flydebeton styrkeklasse ?

Hejsa

Hvilken flydebeton styrkeklasse bør vælges til et armeret gulv(6mm rionet) i udhus, der skal blive til værksted, et vaskerum og et redskabsrum ?

Nogle der vil anslå hvor billigt man kan få flydebeton i østjylland sån cirka(overvejer om jeg selv skal blande det med nogle hjælpere...), aflæsset med bånd(skal bruge ~8m3) ?

Nogen der har erfaring i ændring af sten størrelsen så man ikke skal slibe gulvet efterfølgende(syntes jeg at have hørt man kan) ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hejsa Hvilken flydebeton styrkeklasse bør vælges... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, regnestykket passer ikke helt.
Men til de 1033 kr/m3 skal tillægges aflæsning med bånd, pris for for meget bestildt beton samt returnering af tilsvarende mængde. Min. 150 kr/m3.
Ialt incl moms. Ca. 1500 kr/m3.
Hvis betonbilen ikke kan nå byggepladsen fra kørefast vej skal der enten udlægges køreplader eller der skal pumpes.

Der skal regnes lidt på det. Osse på støbemix og cement.
ja og skal der pumpes så læg mindst 5000 oveni. men for det meste kan de komme ind, og de kommer med 12-16m bånd, men ellers er det rigtigt nok hvad hpox siger, hvis det er en lille sjat der er tilbage skyller de det ud og det kommer man ikke til at betale for, men det gælder om at ramme så præcist som muligt med mængden.
Skrevet af akselj på 15 okt 2010 16:15
Almindelig beton kan du selv blande, men det kæver 4-5 hjælpere hvis I skal nå 8 m3 på en dag, du skal regne med at bruge 9 m3 støbemix og 95 sække cement styrke 52 (ikke discount).
Det bliver ca. 23 tons materialer som I skal have målt op, op i blander, trillet ud og fordelt, I skal flytte det mindst 3 gange.

Hvis I bruger en almindelig lille fritfaldsblander skal du kun regne med at blande 0,5 m3 i timen, og det kræver at arbejdet tilrettelægges så blanderen kører hele tiden.

Materialerne koster ca. 3600 kr. for støbemix og ca. 4500 for cement, flydebeton koster ca. 2200 for en m3 og standardbeton 1900, begge i styrke 20.

Hejsa

Har 2 meget store tvangsblandere og en minigraver at læsse med !

Støbemix koster da ikke andet end få 100 pr m3 og cement i den klasse får jeg til 36kr posen på min stark !

Så ja det er billigere selv !

Jeg ville så lave grovbeton selv med nogle venner, og så få en murer til at smide et slidlag på(også selvblandet).
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hej
Se det er fornuftigt.
Grunden til jeg skrev, at du ikke kan blande (flyde)betonen selv er den, at du sandsynligvis ikke kan købe de kemikalier der skal til.
Vand og sulfo gør slet ikke det samme. Jeg kender flere betonværker der ikke evner at fremstille det ordentligt så det er ikke GDS arbejde.
mvh snedkeren
P.S. god arbejdslyst

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

OK, det er noget helt andet når du har adgang til ordentligt grej.

Der er alt for mange der bare skovler sand, sten, cement og vand op i en fritfaldsblander og kører det i 2 minutter, tilsætter noget mere vand så det bliver noget tyndt pladder.

Altid tørblande og derefter vand (1 l til 2 kg cement), det tager næsten 10 minutter i en lille blander.

Med det grej jeg er vant til tager det 2½ minut at blande 2½ m3 beton og tømme blanderen, og så er alle materialer vejet af til næste portion (28 blandinger i timen)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis