Udskiftning af tilslutningsslanger?

Har lige købt et køkkenarmatur fra Grohe, men da den ene tilslutningsslange er 2 cm for kort skal jeg entan have den skiftet ud med en anden eller forlænget den. Jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg skal udskifte den, så er der én der kan hjælpe med en vejledning?
http://www.grohe.dk/m/21_10543/page...&amount=15

Tak for hjælpen.
Ole

Ole
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slangerne er normalt skruet op i armaturet, det enkleste er at skrue den korte slange ud og tage den med i byggemarked, de har sikkert en der er længere, der er mindst tre forskellige gevindstørrelser der bruges til armaturer.

En anden mulighed er at finde et gevindstykke der kan skrues på ventilen hvor slangen tilsluttes.
Jeg ved jo af gode grunde ikke hvordan din installation ser ud, men når det kun drejer sig om 2 cm, burde det være muligt at sætte et mellemstykke på ventilen.

Kan du ikke tage et billede af hvor slangen skal skrues på den faste installation?
Du skal have en slange som du bukker rundt som et stort O .Som du ser på den eksploderede tegning er rørene ikke skruet i men slagloddet.
Det forstår jeg godt du ikke forstår, det er lidt svært  at forklare men når du har monteret armaturet så monterer du den nyindkøbte slange på det ene rør på armaturet derefter drejer du slangen så den kan monteres på røret med hanen ( så ligner det et O, næsten ) Husk at monter den varme og den kolde rigtigt.
Køb ikke slangen for kort hvis det er den meget stive.
j håndstad skriver at slangerne er slagloddet på, det passer ikke med at der står slanger på reservedelslisten.

Jeg tror desværre stadig at håndstad har ret. Slangen du ser på reservedelslisten er udtræksslangen og jeg kan ikke se tilslutningsslangerne på listen. Jeg er stadig i vildrede med hvad jeg skal købe for at forlænge tilslutningsslangen omkring 5 til 10 cm.

Ole
... elller spurgt mere direkte: hvordan forlænger jeg en 3/8" fleksibel tilslutningsslange?

Ole
smid en ballofix på den, hvis det er 2 cm du mangler

/cs

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis