Søærtesten / granitskærver i indkørsel

Hej, Jeg har en dobbeltindkørsel på 50 m2, hvor den ene halvdel er belagt med 50 år gamle fliser og den anden halvdel er for 2-3 år siden fyldt op med stabilgrus, da den skulle op i samme niveau som venstre halvdel. Dette har så fået sat sig gennem disse år. Planen er en dag at få en brolægger ud og lave ny belægning. Men først efter hus er malet osv. Der kan gå et par år endnu. I mellemtiden er jeg blevet lidt træt af at se på de gamle fliser med ukrudt og den lysebrune stabilgrus, som man træder med ind i bilen og andre steder. Jeg har tænkt på følgende plan: 1. Fjerne den gamle belægning i venstre side. 2. Fjerne ukrudt. 3. Plane arealet rimeligt groft med lidt stabilgrus, så det er ok vandret og med fald væk fra huset. 4. Køre en havetromle hen over arealet. 5. Lægge filtdug ovenpå. 6. Få en vongmand til at levere 3-4 m2 16-32mm søærtesten og fordele dem i et lag på ca. 5 cm. Dette er jo en rimelig billig løsning, kontra en udgift på ca. 100.000 jeg har fået i overslag fra brolægger. Er det en okay måde jeg vil gøre det på ? Er der nogle ting jeg skal være opmærksom på ? Er 5 cm lag ok og man synker vel ikke i, hvis konen har stillethælene på ? Mvh Thomas

Thomas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prisen fra brolæggeren virker meget voldsom, hvis der ikke skal belægges med Carerramarmor bør prisen ikke være over 1/4, der er ofte firmaer der annoncerer med 50 m2 for 15.000 kr, men jeg ved ikke hvor meget bundarbejde der er indregnet i den pris,
Undskyld, men de 100.000 kr. var for resten af forhaven, ca 90 m2 ialt incl indkørsel... belagt med rådhusbelægning, incl. afvanding til kloak mm....

Fristende at lægge småsten ud istedet indtil videre... kan jo gøres for under 5000 kr og en dags arbejde.

Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også