tilslutning af bordopvasker

Hejsa!

Jeg har købt en bordopvasker af mærket Bosch SKT 51.SK brugt. Der fulgte slanger til vand og afløb med, som skal kobles på hanen, og jeg har fået at vide, at jeg bare skulle finde en "studs" til at sætte på vandhanen, hvorefter tilslutningen kan klipses af og på. Men når jeg kigger på VVS-hjemmesider, giver det ikke rigtigt noget resultat at søge på "studs". Hvad hedder sådan en dims så?

mvh. tina (som er RET træt af at vaske 12 sutteflasker i hånden hver dag, imens opvaskeren står og griner ad mig ved siden af...)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor mange børn har du dog ? for vi kunne da klare det med to flasker til et barn
Jeg har tvillinger :-) Og jeg vasker ikke flasker af i løbet af dagen, det gør jeg først, når de er kommet i seng.

Jeg håber i øvrigt, at jeg har fået styr på studsen - i hvert fald kommer der en vvs'er forbi i morgen med sådan en dims....

mvh. tina
Nå... vvs'eren dukkede aldrig op, og jeg står stadig og vasker sutteflasker op i hånden, imens bordopvaskemaskinen står og roder ved siden af.

Jeg har nu været i byggemarkeder, hos vvs'ere og hos vvs-grossister, og det lader til at være HELT umuligt at finde sådan en dims med indvendigt halvtommer gevind for oven og en "pind" eller studs eller hvad den nu hedder, hvor maskinen "klipses" på, især når jeg ikke ved hvad tingen hedder.

Hvis der er nogen, der ved hvad sådan en hedder, vil jeg blive MEGET taknemmelig - jeg har efterhånden brugt mange timer på at drøne rundt med de stakkels unger for at køre ud til steder, der har den, når man taler i telefon med dem, men ikke når man står i butikken :-(

mvh. tina
Hej Tina,

Jeg tror det er denne her du mener, jeg mener den også kan fås hos Bauhaus, noget billigere..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Kamb, tak skal du have, men det er den, jeg har - i hvert fald det meste af den :-) Det, som jeg skal bruge, er den øverste del på billedet, den der sidder fast i vandhanen, og som man klipser resten på - bare ikke som her med udvendigt gevind, men med indvendigt gevind.

mvh. tina
Nu håber jeg, at jeg er nået i land - har i hvert fald svinget dankortet over en hanenippel med indvendigt gevind, som altså er navnet på den dims, jeg manglede. Det er denne her: http://vvsgiganten.dk/pages/item.aspx?itemid=744816004

Den superflinke mand fra vsgiganten fik det organiseret sådan, at jeg kan hente den her i byen, så jeg får den i dag i stedet for på mandag. Nice :-) Så hååååber jeg bare, at den passer på alle leder og kanter :-)

mvh. tina
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis