Isolering af akkumuleringstank?

Hej alle

Jeg har et spørgsmål ang, isolering af min akkumuleringstank på ca. 2000 liter.
Hvis jeg vælger at isolere med leca-nødder istedet for glas- eller stenuld, bliver isoleringsevnen så forringet? Er det ulemper som jeg ikke lige har set?
Grunden til at jeg overvejer leca-nødder er, at rotterne desværre igen har ødelagt den eksisterende isolering :-(
Jeg påtænker en løsning med stål trapezplader, og derunder ca. 20 cm leca-nødder.

\Simon
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ville det ikke være nemmere hvis du fik styr på dine husdyr ;-)

Køletekniker & Energiteknolog.

Ville det ikke være nemmere hvis du fik styr på dine husdyr ;-)

Det er nemmere sagt end gjort
De er pt. nedkæmpet med store mængder røde bygkorn, men på en ejendom som min, bliver jeg desværre nok ikke 100% fri for skadedyr i al evigheded. Mus og rotter vil formentligt igen søge ind staldbygningerne, som de foregående år, når udendørs temperaturen ikke længere er behagelig for dem.
At forhindre adgang for disse ulækre dyr, er desværre ikke en realistisk mulighed

\Simon
Lecanødder er ikke nogen god løsning. Brug hellere flamingokugler.
Hvad er det der gør lecanødderne til en dårlig løsning?
Flamingokugler lyder som en god idé, men jeg mener ikke at det er lovligt, eftersom akkumuleringsbeholderen står ca. 30 cm fra fyret. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl??
Skrevet af Kalasnikov på 11 okt 2010 20:58
Hvad er det der gør lecanødderne til en dårlig løsning?
Flamingokugler lyder som en god idé, men jeg mener ikke at det er lovligt, eftersom akkumuleringsbeholderen står ca. 30 cm fra fyret. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl??

 Ok... Nej, så duer det ikke med det flamingo.. Lecanødder isolerer ikke så godt. Så, vil jeg isolere med glasuld eller rockwool , og lave en kasse rundt om med de stålplader du har. Så er der lukket af for det krævl.  


Annonce
Tror at løsningen med mineraluld er den bedste, da isoleringsevnen jo bestemt er vigtig.
Er der nogen der ved hvor meget isoleringsevnen forbedres ved at ofre 300 mm mineraluld, fremfor blot 200 mm? Min logik siger mig at den ikke forbedres med 50%, selvom isoleringen forøges med 50%, men hvad der er den faktuelle forbedring kan jeg ikke lige gennemskue
Skal overveje om det kan betale sig rent økonomisk.
Jeg kan sagtens mærke at der ligger 100 mm ekstra på loftet.. Især hvis man lægger dem forskudt så de der små utætheder, der i flg. håndværkere ikke gør så meget fordi det kun er nogle få millimeter, bliver lukket.
Hvis det er 5 grader udenfor og det blæser, men solen skinner ind af vinduerne slukker fyret på denne årstid.

Det har det ikke gjort førhen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis