Fiat Punto indsprøjtning/motorstyringsproblem

Jeg har en ældre Fiat Punto 75 hk med multipoint indsprøjtning, den har fået en særhed, når den er blevet varm, så lyser advarselslampen for indsprøjtningen og motoren begynder at gå meget dårligt.

Jeg er i tvivl om hvad jeg skal checke/skifte: lambdasonde, varmeføler eller motorstyring.

Jeg bor i Italien og har endnu ikke fundet en mekaniker, som jeg har tillid til og som gider lave smårep til de rigtige priser, så håber der er en Fiat ekspert her i forummet, som har et bud på problemet.

De bedste hilsener

Finn

Bygningskonsulent i Italien med B&B: www.italiengodferie.dk

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Finn
Jeg har ikke løsningen til dig, blot kan jeg ikke lade være med at trække på smilebåndet. Du bor i Italien og kan ikke finde en Fiat mekaniker som kan og vil. Hvor i hele verden går man så hen?? ;o) Pøj pøj med projektet.
Michael
Ps. Kan du ikke købe et instrument som kan vise fejlkoder og derudfra få et hint om, hvor du skal starte?

Hvis det virker, så lad være med at pille ved det

Hej Michael

Ja jeg kan godt se komiken :-)
Der er mange Fiat værksteder, som tager sig godt betalt og så mister man jo ideen ved en gammel bil, jeg mangler at finde en dygtig "sidegade" mekaniker, som er dygtig og rimelig med prisen (og ikke ganger med datoen fordi man er udlænding)

Da min Cinquecento havde for vane at smide motoren i nødprogram og tænde motorstyringslampen. Var det en lille vacuumslange, som går op til Mapsensoren som var utæt - et par rigtigt placerede stykker isolerbånd fixede problemet.

Peter Ø

Tak Peterfor dit indlæg, jeg vil checke min vacuumslange. Motoren går rigtigt godt (når den ikke lyser på motorstyringen) og bruger ikke olie eller vand, så jeg ved det er en eller anden dum lille ting, men jeg er bare i tvivl om hvilken, så håber på samme problem.
Tusind tak

De bedste hilsener

Finn

Fandt lige dette billede, som måske kan hjælpe dig med finde ud af hvad du skal kigge efter: http://forum.fiatpandaclub.nl/download/file.php?id=334 Ved så ikke lige om det ser helt sådan ud på en Punto.

Peter Ø

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis