Understøtte gulv - ekstraregning på 120.000 kr.

Hej

Vi har fået et velanset tømrerfirma til at renovere vores 1. sal (nyt tag, nye Velux vinduer, nye spær, ny isolering, ny dampspærre mv.) En total entreprise op omkring 500.000 kr.)

Da en af de ansatte skærer et af de sidste gitterspær over, sænker gulvet på 1. salen ca. 2 cm og der kommer to lange og tydelige revner i loftet i stueetagen.
Det viser sig, at vores gulv på 1. salen skal understøttes, og dette medfører en ekstra regning på 120.000 kr. til tømrer, murer, smed samt ingeniør.

Tømrerfirmaet har i deres kontrakt kun taget forbehold for løst tapet og løst murværk.

Mit spørgsmål er, om det kan passe at vi skal acceptere denne ekstra regning på 120.000 kr., når de som fagmænd ikke har taget forbehold eller har fortalt os, at der kunne være en risiko for, at gulvet skulle understøttes?!?!?!

Hej Vi har fået et velanset tømrerfirma til at... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er en rigtig ærgerlig situation du er havnet i.

Ville blot lige skrive helt generelt at når vi arbejder med entrepriser i den størrelse, så anbefaler jeg altid bygherre til at tegne en entreprise forsikring - den koster "ingenting" i forhold til hvad du får dækket ved evt. fejl og mangler i forbindelse med selve bygningen, eller hvis der skulle opstå situationer som du selv er havnet i her. Så blot til andre der skal til at have lavet større byggeopgaver, så er det værd at undersøge muligeden for sådan en forsikring.


Vi bygger med erfaring - Vi er ikke tilfreds før du er...!

www.mlb-entrepriser.dk

Jeg opfatter sagen lidt anderledes end at tømrerfirmaet kommer og vil have flere penge af jer. Set udfra normale omstændigheder er det tømrerfirmaet der har påført jeres hus en skade, en skade i samme forstand som hvis de ved et uheld havde ødelagt jeres have, stisystem, garageanlæg mv.
Uheldet med de revner er uden tvivl en bommert som tømrerfirmaet naturligvis skal erstatte på den ene eller anden måde, formentlig har de en forsikring til den slags lærlingefejl.

Jeg ville rette henvendelse til tømrerfirmaet og forklare dem at huset er ødelagt og det skal erstattes hurtigst muligt, evt. høre om hvilket forsikringsselskab de bruger og kontakte dem.

Du kan også have total is i maven, få dem til at reparere det ødelagte, for til sidst at nægte betaling med efterfølgende rettergang. Inden da anbefaler jeg lige at bruge 1000kr på et hurtig advokatmøde hvor de har speciale i byggesager.


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Skrevet af MLB-Entrepriser på 11 okt 2010 09:28

Ville blot lige skrive helt generelt at når vi arbejder med entrepriser i den størrelse, så anbefaler jeg altid bygherre til at tegne en entreprise forsikring - den koster "ingenting" i forhold til hvad du får dækket ved evt. fejl og mangler i forbindelse med selve bygningen, eller hvis der skulle opstå situationer som du selv er havnet i her. Så blot til andre der skal til at have lavet større byggeopgaver, så er det værd at undersøge muligeden for sådan en forsikring.

Helt enig, og anbefaler også samme til mine kunder, den koster 1500-2500,- også er med forsikret mod næsten alle tænkelige ting.

En håndværker skal dog betalt 60-100.000,- om året for denne forsikring, så derfor er der ikke mange der har denne selv.

Der er imellem håndværker og kunde indgået en aftale omkring totalentreprise og ikke taget nævneværdige forbehold.

Håndværkerens mangel på forsikringsordning er hans eget problem - mulighederne eksisterer er jo i vidt omfang - også via brancheforeninger. Kunden vil i en retsag med rette kunne hævde at være positivt overbevist om at håndværkerens egne forsikringsmæssige forhold måtte være i orden eftersom at kunden købte en totalenterprise ved et velanset firma og IKKE er blevet bedt om at tegne en særskilt entrepriseforsikring.

Min holdning er at ansvaret for fejlen vurderet ud fra den tilgængelige information helt og holdent er håndværkerens egen - jeg ville ikke under nogen omstændigheder acceptere at skulle betale 60 af de lange for sådan noget makværk!

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hvad har i bestilt ? en renovering eller en ombygning af første sal til beboelse ?

Mine erfaringer er at folk ikke altid har styr på hvad de har bestilt i forhold til hvad de ønsker.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis