Symaskine igen !

Jeg har et spørgsmål vedrørende køb af symaskine.Jeg håber håndværkeren er på sin vagt.
Jeg har kik på en Pfaff Select 3.0,til syning af b.la.sejlpressenning og sprayhood.Tror du den kan klare det?
MVH Tommy
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan jeg da svare helt klart på for en sådan eller forløberen til den har jeg, og svaret er et rungende NEJ ! Ved bare tre lag af den kraftige denim begynder den at skrunke fælt.
Tjah ! Nu kom du lige to uger forsent, for Andy har fået min gamle skomagermaskine og den kan klare tre lag kraftig presenning.
Du skal nok igang med at søge efter en brugt industrimaskine i DBA eller G&G "husmor" modellerne har meget svært ved så groft arbejde, både p.g.a. for spinkelt et chaci og for lidt motorkraft. De fleste små maskiner har sjældent mere end en 50 w. motor siddende, så de har ikke kræfter nok til at slå nålen igennem stoffet.
Ja det har du nok ret i,men vi bor på en sejlbåd,og har kun plads til en "husmor" model.Vi har været på nettet for at se på tester af forskellige maskiner.Det var der vi så at Pfaff'en skulle være god nok.Men det er måske forhandlerne der skriver og lovpriser deres maskiner?
Mvh Tomy
Ja det kan jeg godt se at det ville være et problem så, jeg har dog endnu en skomagermaskine dog mindre end den Andy har fået, den kan drives med håndkraft, hvilket jo nærmest må være et must i jeres tilfælde. Den er dog stadig større end en husmor model.
 Jeg kan muligvis finde en  "Husmor"  Håndsymaskine af ældre dato der kan klare opgaven for jer.
Selvfølgelig vil diverse symaskine  forhandlere helst sælge så meget som muligt. Jeg er dog ret sikker på at de "husmor" modeller der sælges i vore dage ikke vil holde ret længe til så grove opgaver.
Annonce
Mange tak,men det bliver for kompliceret,vi befinder os for tiden i Italien.Vi har en Brother"husmor" model,der har klaret at sy den sidste sprayhood,så vi vil prøve at klare os med den.
Mvh Tommy
Nu er Brother jo også symaskinernes Rolls Royse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis