Mangler en brøndkrave størrelse ekstra stor..

Jeg har en betonkloak brønd, med et beton dæksel og så en indgang i siden som passer med et nedløbsrør.. jeg vil gerne afblænde side nedløbet og tilslutte nedløbsrøret der hvor dækslet sidder, og får altså brug for en ret stor brøndkrave.. hullet måler 27-28 cm i diameter, men på google kan jeg maks finde brøndkraver på en 13 cm i diameter..
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan jeg hellerikke finde.
Løsningen er måske at skære et hul i det eksisterende betondæksel.
Men du lukker j af for renseadgangen når du flytter nedløbet!!!

I teorien har du ret, men der er flere af mine andre brønde der også er lavet på denne måde.. man skal bare afmontere røret når man renser dem, det tager ikke mange 5 minutter at gøre ;-)

Hvis jeg skal lukke for side-hullet, er der nogen der har et godt forslag til hvordan jeg gør det? jeg tænkte selv på at stoppe en klud ned i hullet og så fylde det op med beton oppe fra.. det burde vel lukke det fint tæt for rotter og evt opsivning ved tilstoppet brønd..
Du støber et fint lille dæksel - i en plastikspand. :o)

Jo men grunden til at jeg ønsker at fjerne side-indgangen er at den er placeret inde i garage væggen, og det betyder at et utæt rør eller dæksel vil hælde vand ud i isoleringen.. derfor vil jeg permanent lukke hullet og montere mit rør udvendigt istedet for skjult inde i væggen..
du kan jo også støbe et nyt dæksel med hul til dit nedløbsrør !

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen


Okay så du mener altså at brønden er 2-delt og man godt kan dreje den øverste del uden at skulle grave helt ned i kloak niveau for at afmontere røret der går ud til kloaken?

Ja det med at støbe et nyt dæksel med et hul som passer på en standard krave var da en meget god ide, mon man behøver at ligge jern i hvis det bare bliver 6-7 cm tykt?
Ja, hvis det er en betonbrønd som du siger.
Så består de lige netop af to dele så man kan orienterer fraløbet i en retning og tilslutningen i en anden. Måske er det muret sammen.
Det skulle være til at se eller føle indvendig i brønden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis