Velux vs. billige mærker

Hejsa

Vil gerne have 4 stk ovenlys vinduer i 1st salen, men er lidt i tvivl om kvalitet vs. pris.

Kort sagt er klassens dyre dreng, velux, de ekstra kroner værd ?

Vi har idag et decra tag, som nok en dag udskiftes... Kan inddækninger på ovenlys vinduer dække alle tag typer ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tilslutter mig koret. Jo må nok sige at Velux er kvalitet. Alt passer sammen til UG. Nemt at sætte op, hvis man følger den ellers udmærkede vejledning. Kort sagt: De virker! Har efterhånden monteret en del af dem.
En kammerat ville spare og købte nogle billigere hos XL (kan ikke huske navnet). Umiddelbart så de fine ud, men da han kom at skulle montere "bly"inddækningen blev han slemt skuffet. De var simpelthen så korte at de næsten ikke kunne nå ud til eternitpladen. En forespørgsel hos firmaet gav ikke meget hjælp, de mente ikke der var noget problem. Byggemarkedet havde ikke solgt vinduer fra den producent før og var klart på min kammerats side. De tog vinduerne retur og gav ham en god pris på nogle ægte Velux.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

du skal også tænke på at en ovenlysvindue har et hårt liv i taget.!
så der skal man ikke spare for meget.
Ifølge en tømreven findes der kun et mærke i ovenlysvinduer - Velux.

Og de er dyre ja, men kontakt nu en god solid tømmerhandel og så skal du nok få noget rabat, det fik jeg i efteråret på 3 stk. Integra.
Husk inddækning og isoleringssæt.

Mvh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Jeg har lige sat Fakro vinduer i hos mig selv. De er også i god kvalitet.
Mvh Kim
Velux kører en helt bevidst produktdifferenciering hvor brandet 'Velux' er topmærket.
Dem som ikke vil betale så meget, kan evt. købe RoofLight - også et Kahn Rasmussen produkt som bestemt ikke står tilbage for Velux i kvalitet - det er blot billigere.

At Velux er kvalitet er jeg ikke enig i.
U-værdien er ikke specielt lav og der er indbygget ganske mange svagshedspunkter i vinduet.
Hvis vinduet monteres iht. forskrifterne er der enorme kuldebrorer i top og bund(isoleringen spidser ud til ingenting).
Ligeledes er der store kuldebroer i karmen simpelthen pga. man i udviklingsafd. har ganske alvorlige problemer med kreativ og innovativ tænkning. Hovedfokus er at bevare sit job og ikke at give forbrugerne et anstændigt produkt.

Jeg har indgående kenskab til hvor ringe og lavinnovativt produktet er.
La' være med at forgøgle jer selv at det er et godt produkt - det kunne være LANGT bedre, men det magter man ikke!

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Ha-ha.
Og så er der ingengang hverken monteret tagbeklædning og isolering lige der hvor vinduet er monteret. Mon det er fordi nogle fjolser hos Velux har fået den åndsvage ide at isætte en termorude lige der.
Rigtig dumme er de - og onde.
Og du er bare på toppen Klamphugger. Navnet synes mere og mere velvalgt. :o)
@hpox
Du har ret - de er rigtigt dumme - og onde.
De brugte to år på at udvikle NG Velux-vinduet(Next Generation) - man havde blot lige glemt at der kom nye isoleringskrav i 2010 og 2015 i Bygningsreglementet, så det hele blev skrottet og man producerer nu stadigvæk dette komplet forældede 80-produkt, som man har formået at bilde dig ind er et godt produkt
Men det betyder jo ikke noget, når man har penge nok og kan få folk til at betale sjofle overpriser for et inferiørt produkt, oprindeligt prissat efter danske produktionsomkostninger, men nu produceret i Polen og Tjekkiet til en brøkdel af prisen.
Du er da så hjerteskærende uvidende og inkompetent, blot for at fortsætte dine uhumskheder!

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Så drenge.. Hold lige en sober tone!

Mvh Mærsk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis