opvaskemaskine gi'r bankelyde i vandrør .........`?

Hej'sa 
og HJÆÆÆÆÆLP
Vores opvasker gi'r bankelyde i vandrøret når den starter , og tror at den faktis gør det hvergang den tager vand ind ............
Er der nogle der kan fortælle mig hva' det kan være ...........
eller nogle der måske kender til hva' det er ........................

Mvh.
        Bjasni

Mvh.  Bjasni

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at skrue lidt ned for vandtilførsel.. det er væskeslag, men prøv lige skrue ned og se om det ikke løser dit problem. det tager lidt længere tid at fylde vand i maskinen, men det betyder jo ikke noget.
Mvh Jan J
Hej'sa
Har nu prøvet at "skrue ned forvandet" men NEJ , det hjalp desvære ikk' .......
Så nye råd / forsøg modtage MEGET gerne............

Mvh.  Bjasni

Tja' .....
Det ved jeg ikk' tror du det ville gøre den store forskel, kontra at "dæmpe" vand igemmen hanen hvor jeg har skruet ned ....?
Tænke på om det kun være den ventil der sidder på slangen tror man kalder det et ( aqua stop ) Tænke lidt på om den kunne kalke til eller sådan noget ................. ? ? ? ! ! ! ? ? ?

Mvh.  Bjasni

Det har ihverttfald ikke noget med aquastoppet at gøre, den går først i aktion hvis der er et flow ud over en fastsat tid.

Det er derimod det fænomen der kan forekomme alle steder, hvis man lukker en hane meget hurtigt. Og hvis ens vandrør kan give sig lidt mere end de burde kunne bliver lyden jo så meget større. Du kunne jo prøve at lave et forsøg med din haveslange.

Det er simpelthen fordi når vandet flyder i rørene og meget hurtigt bliver stoppet, vil det forsøge at fortsætte flowet. En masse der bevæger sig tar jo tid at bremse ned.

En løsning kunne være, som det er sagt, at lukke lidt ned for hanen. Så vil hastigheden på vandet i rørene være mindre og "knaldet" i rørene også være mindre. Måske du også kunne tjekke om dine rør er fastgjort godt nok.

mvh
BS

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Annonce
hvad mærke er din opvasker,gør den hele tiden når den tager vand ind?
Hej'sa
Det er en Whirlpool , ca 6 år gl. og ja den gør det hvergang den tager vand ind ,og det er halt lige meget hvor meget og lidt jeg skruer ned for vandet..........! ! ! ? ? ?

Mvh.  Bjasni

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis