Hjælp til støbeform

Jeg er igang med at lave en støbeform til et karrosseri til en 1:5 skala rc bil.
Grundformen er lavet i flamingo, men alle detajlerne skal jeg jo også lave??? Har set prof. modelbygger bruger en form for ler, som ikke tørrer... Er der nogen der kan hjælpe???
Og hvis der er nogen der kan/eller kender nogen der kan 3D scanne, er jeg også interesseret i det..
Mvh Claus
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens holde helt almindelig ler fugtigt i flere uger, du skal blot sprøjte lidt vand på med en blomsterforstøver og dække helt af med et stykke plastick. Og det er så hver gang du har været igang, det hjælper også at opbevare den køligt.

V.h.  Håndværkeren
Hej Adam
Jeg har tjekket dit link, og tak for det... tror det er det jeg leder efter...
Jeg har lige ledt lidt på nettet.. det hedder det det er, nemlig støbeler og kan bl.a. købes her

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har sådan en pølse af den tyske. Det er alt for lidt til det kan bruges til noget. Det er ret hårdt. Det bliver lidt blødere når man varmer det op.
Men i Panduro Hobby kan man få noget modellerevoks agtig, som kan bages i ovnen efter man har formet det og bliver stenhårdt.
Jeg kan ikke huske hvad det hedder. Jeg har lavet en nisse af det med min ex kærestes datter i sin tid:-)

Mvh Adam
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis