temperaturføler på 306

Hej min 306,er har lavet lidt bøvl men hensyn til at vise korrekt temperatur (svinger lidt). Har givet lidt problemer med at varme bilen op. Det virker som om der sidder en luftlomme selvom jeg har luftet godt ud. kan dette skyldes at følere ikke dur eller kan det skyldes at pumpen ikke virker som den skal. Der kommer ingen støj fra vandpumpen.
MVH
alte

<p>&#160;</p>
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok bare begyndelsen til en defekt toppakning!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej ktm

Det mener du ikke alvorligt vel!! Kunne det ikke bare være føleren der laver bøvl?? Den bliver altså ikke varm, og den bruger ikke vand. Jeg kan køre 500 km ud problemer, men så pludselig kommer der lys i lamperne og viseren stiger og falder igen!! det skal siges, at jeg lige har skifte føler og har ikke kørt med den endnu, men det virket som om at viseren stod mere stille....eller også er det bare ønsketænkning
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Tiden vil vise det! Undskyld at jeg sådan jager dig en skræk i livet!
Jeg tror ikke så meget på føleren, kun et evt. sløjt stik på føleren og så er det jo nok udelukket nu, meeeen
Good luck!

Franske biler!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis den ikke blive varm ( motoren) så er et godt bud at det er termostaten.
Du kan prøve at føle på den tykke slange, der går fra termostathuset og over til køleren.
Hvis den bliver lunken straks efter start, er det fordi termostaten er åben.
Den skal jo først begynde at åbne ved 88-89 grader, så vidt jeg husker.
Termostaten er ret let og billig at skifte.
Evt. smid den i en gryde vand sammen med et termometer som kontrol.
Benzinforbruget vil også falde, hvis du kan få den til at køre med den rette temperatur.

Annonce
Det er min forældres bil som jeg har fået solgt til en arbejdskollega så det ville godt nok være træls hvis det er en toppakningen der er ved at gå. Det er jo en bil jeg har lavet til mine forælder (Min far kan ikke køre længere), og da vi havde lavet den kørte jeg en tur på 600 km uden problemer. Siden da har bilen kun kørt 5000 km, og motoren skulle kun havet kørt 65000, da jeg satten den i. dvs 70000 nu. Det burde jo ikke være toppakniongen der er gået!!
Termostaten har jeg skiftet, da jeg satte motoren i, men plasthuset var revnet. Jeg fandt en anden , men ikke det samme hus ( studs hvor slangen går på). Jeg var nød til at købe en anden termostat der passede til huset. Slangen der til ,er også en anden, der er en bøjning på hvor den anden gik mere direkte på huset. det burde da ikke at have noget at sige? Har det?
MVH
ALTE

<p>&#160;</p>
Som sagt kan du tjekke termostatens funktion ved simpel håndspålæggelse.
Har du prøvet det?
Måske klemmer den, så den står konstant lidt åben?
ok jeg forstå.... Jeg har kørt i bilen i dag 30 km uden problemer, men jeg kan se at viseren stiger 8 grader ca når jeg køre fra 80 til 100 km og falder igen når jeg køre 80 km. Det bekymmer mig lidt!

Bilen bliver fint nok varm...

<p>&#160;</p>
Jeg roder jo stadig med 306. Jeg kan konstater, når jeg kigger ned i køleren kommer der ingen bobler. Vandet ser fint rent ud uden olie. Når jeg giver bilen gas kan jeg se at der kommer vand ind i køleren stadig uden bobler.

Hvilken symtomer vil der være på en defekt vandpumpe?? Når jeg giver gas ser det jo ud til, at pumpen virker, der kommer mere vand!

Kunne jeg havde monteret nogle slange forkert!! fx omkring manifold??

Kan det bare skyldes, at jeg ikke har fået alt luften ud?? Jeg kan jo læse, at det vil være en god ide, at løfte bilens front op for at få køleren højest!! ( Det har aldrig været nødvendig før)

Når jeg lufter ud gør jeg det over ved udluftningsskruen der sider hvor slangerne føre til og fra kabinen, men det er som når jeg lufter ud. Kommer der først lidt luft så kølevæske og der efter ingen ting. Giver jeg bilen gas kommer der mere kælevæske, men det får også ende. Jeg synes det burde fose ud med vand!!
Håber i har nogle flere ideer.
mvh
alte


<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis