Blomberg opvaskemaskine

Hej Vores Blomberg GUN 1380X opvaskemaskine er gået i stykker, igen igen. Denne gang et helt nyt og tredie problem. Den starter fint med at tage vand ind, men ligeså snart den skal til at vaske, går den bare i stå og står bare og brummer lidt. Indimellem er der et relæ der klikker lidt, hvorefter den bare brummer videre. Hvis jeg så resetter programmet, pumper den vandet ud igen. Er der nogen der ved hvad der kan være galt med det skrammel ?? Thomas
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Thomas.

 

Som du selv udtrykker det, så skift "skramlet" ud til noget nyt og bedre.Med de priser der er i dag på nye vaskemaskiner, kan det slet ikke betale sig at rode med "lortet"
Og da slet ikke når du kan købe en ny over din Elregning til fornuftige afdrag uden renter.

V.h.  Håndværkeren

Skrevet af hansvinther på 06 okt 2010 20:03
lyder som skidt i spulemotor
Og jeg syntes dit bud lyder som et skud i tågen

Hej

Hansvinter: Tak for en mulig løsning. Jeg vil da prøve at afmontere pumpen og se om der skulle være noget skidt i den. Og om der evt. skulle være nogle kul i motoren, der kunne skiftes. Jeg kan se at prisen på en ny, gør at det er bedre at købe en ny maskine.

 

Det kan undre mig at en der kalder sig selv for "håndværkeren" straks vil fare ud og købe en ny maskine. istedet for liiige at undersøge om det bare er en bagatel, der driller. Det er der da ikke meget håndværk over. Det er da muligt at nye maskiner ikke koster alverden, men de koster helt sikkert mere, end et sæt kul eller hvad ved jeg....

Thomas

Hej Thomas.
Som du selv skriver er din maskine istykker " igen  igen " så må jeg konkluderer at den trænger til en udskiftning. Jeg undersøger da også muligheden for at reparere den selv, men er der gentagne problemer, så er det ud på den blå hylde og ind med enten noget nyt eller bedre brugt. Lige nu har jeg faktisk en brugt whirpol der fungere perfekt den købte jeg hos Kirkens Korshær i Sønderborg for 250,00 Kr.
Annonce

Hej

Jamen, det er absolut ikke udelukket at det bliver til en ny.  Den er nu defekt for fjerde gang på 4 år,  men ikke med samme fejl. Så tålmodigheden er ved at være brugt. Men derfor ville det da være rart hvis man kunne fikse den for småpenge og så evt. sælge den.
Men kul kan købes til rigtig mange modeller, bare ikke vores. Kan den mon tænkes at være uden kul ?? Jeg ved ikke om kulløse motorer bliver brugt i hvidevarer.

Thomas

det gør de ihvertfald i vaskemaskiner, så hvorfor ikke også i en maskine man sætter OP foran :-)

har du prøvet at spørge på dele ved repart i århus, de plejer at vide hvad de snakker om

T

Mvh

 

Thomas

Hej Thomas. Nu er min gun 1380x begyndt på præcist det samme. Vand fint ind og derefter brom. Fandt du ud af hvad der var galt. Det skal siges at cirkulationspumpen har lydt metalisk de sidste uger.
Mvh peter
Nu er det altså mere end et år siden at Thomas skrev  !
Jojo, det er rigtigt. Men ligesom du hænger lidt løst på tråden, kan man jo håbe på den gode Thomas også gør det.

Og det er jo også det, der er meningen med disse fora. Netop man søger på disse fora, når problemet opstår. Så denne tråd mangler jo en konklusion således flere kan få glæde af de gode råd når problemet opstår.

Mvh Peter
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis