Peugeot 406 1,8 99 Speedometer falder ud !

Hej eller hjælp !

Har lige købt en Peugeot 406 1,8 fra 99 . Speedometer falder ud en gang i mellem ! Har læst der var en som havde sammen problem , men blev ikke rigtig klog på hvad der var galt ! Som sagt er det kun nogle gang det gør det , også selv om det tørt og ikke fugtig vejr og ved forskellige hastigheder ! Jeg aner ikke lige hvad jeg skal gribe i for at få løst problemet . Der var en der svarede man kunne tage multistikket og og sætte det på igen og der ved kunne fejlen minimeres ......men hvor sidder lige det multi-stik ? Håber der er nogle/en` som kan hjælpe mig ! Venlig hilsen Søren
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet med Gaffatape

Multistikket sidder som regel bag på dit spedometer

V.h.  Håndværkeren
Hey Håndværkeren

Hvad skulle det hjælpe - at stikket sidder løst eller hvad - eller holde fugt ude ?

Og nej , jeg har ikke prøvet med Gaffatape !

Eller det var måske bare noget du skrev for sjov :-)

VH Søren

Skrevet af S@ren på 07 okt 2010 08:08
Hey Håndværkeren

Hvad skulle det hjælpe - at stikket sidder løst eller hvad - eller holde fugt ude ?

Og nej , jeg har ikke prøvet med Gaffatape !

Eller det var måske bare noget du skrev for sjov :-)

VH Søren

Hej Søren.
Ja grunden til at du skal tage stikket af og på er netop fordi det kan trænge til det, nogle gange hjælper det faktisk lige at gøre dette.
Og ja den med Gaffa var i sjov, for falder dit spedometer ud af instrument brædtet er Gaffa da den rette løsning - eller hva

Hej igen

Ja , jeg kan godt se det giver mening at tage stikke ud og på igen et par gange,  hvis der skulle sidde noget skidt eller ir på kontakt fladerne !

Jeg skal bare lige finde hvor multi-stikket sidder .......bag instrument brædtet siger du !

Og så skal jeg klistere en hel rulle Gaffatape på - kan man også reparer en kopling men Gaffa ?

Søren

Mojn
Peugeot 406 er i familie med Citroën Xantia så måske disse to links kan pege dig i den rigtge retning...
Du skal frem med loddekolben.
http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/7085.page#62471
og hvis du ikke er bange for lidt svensk
http://www.peli59.net/xantiafaq/hastighetsmatare.html

Mvh Morten

<p>PS:Huller i ozonlaget er intet problem, gaffatape er opfundet!</p>
Annonce
Speed sensor sidder i gearkasse tager 5 min og skiftet .
Har haft en berlingo der lavede samme nummer, det var min generator der sendte for meget strøm ud(17 volt) det er jo omdrejningsbestemt, kan ikke helt huske præcis hva der var galt, mener det var selve spolen/ankeret. der er jo et eller andet der skal sørge for den samme spænding lige meget hvor hurtig generator køre rundt,er sgu ikke meget til autoel...men fik det lavet for ca 800,-

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis