TB mini pillefyr

Har fået tilbudt en forholdsvis billig TB mini-brænder hvad er erfaringerne med denne??


Mvh

 

Thomas

Har fået tilbudt en forholdsvis billig TB mini... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er også igang med at finde ud af hvilket trin jeg skal køre på for den køre hele tiden og af hensyn til gulvvarmen vil jeg ikke slukke den om dagen men måske bare køre den ned på trin 1, vores varme vand kan vi altid varme det sidste stykke op med el-patronen. Med hensyn til flammeindikatoren så påtænker jeg at lave en opstilling hvor jeg bare bruger en klar plaststav hvor sensoren sidder på enden af, denne stav kommer til at virke som en lysleder og vil derfor være den der smelter ved for høj temperatur i føderøret....... ved ikke om det virker, men det burde det......teoretisk :-)

Mvh

 

Thomas

Hvis den kører hele dagen, så skulle der umiddelbart ikke være risiko for at skorstenen bliver for kold. Det skulle da lige være hvis den er bygget af gamle olietønder
Tilgengæld tyder det på at den ikke levere nok energi i forhold til dit behov. Kunne være smart hvis der fandtes en styreboks med tidsinstilling til de forskellige trin.
som jeg skrev er jeg ved at finde ud af hvilket trin jeg skal køre på, for at få den til at køre hele tiden........ når så jeg kommer et for højt op går det så galt fyret går ud i stedet for at pausefyre........ men jeg lære jo bare på den hårde måde eller retter i denne tid på den kolde måde....... og så er der udsigt til at flammeindikatoren kommer i posten imorgen :-)

Mvh

 

Thomas

tja, hvis I bare havde en woody brænder, var I fri for al den tilbagebrænding. Og put da en klap i skorstenen, så kommer der træk

 

hvad er det for en klap?

Mvh

 

Thomas

Det er formentlig en trækstabilisator, Uldal tænker på.
Jeg fik kun tilbagebrænding, da jeg havde sat for meget røgvender ind i kedlen, så det er ikke noget specielt stort problem.
Er skorstenen meget kold, efter lang tids stilstand i frostvejr, stille vejr og tåge, sætter jeg for en sikkerheds skyld, en lille bøtte sprit ind i rensehullet på skorstenen og stikker ild, når jeg skal starte fyret. På den måde får jeg jaget den kolde luft ud af skorstenen, uden at det giver røg i hytten.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis