Togbane

Hej

Vi har tømt svigerfars kælder og skal nu af med denne samling af toge, bygninger, stumper etc. Vi har bare ikke en døjt forstand på det, er det noget værd, hvor sælger man den slags. Har nogen en ide om dette vil vi blive glade. Her et udsnit af hvad det handler om.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være ganske mange penge værd. der bør være for mindst 5000kr. Men hvis du har for 20.000kr undrer det mig ikke.
Prøv at sætte det til salg på et model jernbane site.

Jacob
Det ser flot og velbevaret ud. Mon ikke det var en ide at få det vurderet af et auktionshus med speciale i legetøj, som eksempelvis: http://www.frederiksbergauktionshus.dk/ , der har næste auktion til december.
Ja, ser ud til at være i rigtig god stand, er helt klart mange penge værd for samlere.
Kan ikke helt se logoet på billedet - det ligner hverken Märklin, Bachmann eller Farish - eftersom de i historisk sammenhæng har været dem med de mange kommercielle produktlinier indefor den slags legetøg så det kan godt være noget eksotisk noget for en samler!

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Hej.

Tak for svar, jeg har kontaktet frederiksberg auktionshus. Han siger, udfra et enkelt billed(det med vogne), at de
sagtens kan sælge det på deres auktion, men jeg skulle ikke forvente en formue da det var relativt almindelige ting.
Hvad en formue så betyder ved jeg ikke.

BOFH: hvis det er togene du er i tvivl om så er det Fleischmann det meste af det. De 5 vogne øverst på (vogn)billedet er af andet mærke, huske dog ikke lige pt hvad det er for et mærke.

Jeg må nok kører ud til auktionshuset med det hele og få en reel vurdering.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Fleischmann er et anerkendt mærke der vist nok stadig fremstilles.
Du må tage ind med det og bede om en vurdering. alternativt sætte det til salg på ebay, med gode billeder. og acceptere paypal som betalings middel. så får du nok den højst mulige pris.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis