Skifte ventiler i gulvvarmesystem

Skal have skiftet 3 ventiler i fremløbet, men håber nogen lige kan rådgive omkring fremgangsmåden. Der er en stophane på returløbet fra gulvkredsene til gasfyret, men ingen stophane på fremløbet.

Fyret er selvfølgelig slukket, men kan man bare lige sådan skrue ventilerne ud?  Eller bør man lukke noget vand ud via automatudlufterne for at få en mere kontrolleret tømning? Der er 1,2 bars tryk, så går ud fra at al trykket skal væk.

Når ventilerne er på plads igen, så fylder jeg jo vand på anlægget igen, men lufter systemet selv ud, eller skal jeg hjælpe det på vej via automatudlufterne?

P.f.h.t.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er en helt ubegribeligt dårlig respons herinde når man tænker på at der lige nu er 359 gæster online ROFL!!!!!!!!!
Mit sidste indlæg fra for et par dage siden har heller ikke givet noget svar trods at der sikker har været 2-300.000 gæster forbi
Findes der et aktivt forum nogetsteds for gør-det-selv folk?
du ved måske ikke at gæster kun kan læse i indlæggene ?
det er kun når man er logget ind, at man kan skrive svar i indlæg !!
der er utroligt mange interessante indlæg at læse i , og man sidder jo ikke og venter på at der skal komme et spørgsmål man kan svare på.
så hav lidt tålmodighed,
der skal nok komme en forbi dit indlæg ,der kan svare på dine spørgsmål

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jo, det kunne jeg nu godt have sagt mig selv. Men tror nu nok at lav-det-selv.dk har uofficiel verdensrekord i antal gæster i forhold til antal medlemmer. Måske webmaster skal have et kursus i at cleare cachen eller noget i den du'r Der er næppe mere end en håndfuld gæster.
hvis du går ud til højre og klikker på ubesvarede indlæg,
så kan du se hvor mange der ikke har fået svar,
og samtidig kan du se hvor mange der har læst indlæggene

det er jo ikke sikkert at et medlem der kan svare, har læst det

jo flere oplysninger man gir,evt. suppleret med billeder,
jo større er chancen for at få svar

jeg ville gerne svare på dine spørgsmål,
men jeg er "kun" elektriker

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner