Drivhusbelægning

Jeg skal til foråret bygge mig et trædrivhus i victoriansk stil på 10 m2. Eller det vil sige at jeg vil bygge modulerne i mit værksted i vinter, og så samle/rejse det til foråret. Jeg vil helst være fri for at støbe en sokkel, men vil samtidig gerne holde underlaget i drivhuset frostfrit. Jeg overvejer at lave punktfundament med gevindstænger i som så skal gå op igennem belægningen og bundrammen på drivhuset. Så burde det være tøjret! Men, jeg vil så gerne have gamle brugte mursten som belægning i drivhuset. Er her nogen som har erfaring med dette? Skal jeg bare lægge dem som man normalt ville lægge en terasse feks., eller vil jeg hente noget ved at grave ud, lægge flamingo plader/blokke, grus/sand og så stenene? Er der noget at hente her ang. varme ?

 Smeden

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan selvfølgelig vinde noget jordvarme, ved at grave ned i jorden indeni drivhuset.
Det kan forlænge din sæson.

Jeg har et alm. lille aludrivhus. Der har jeg lavet en kombination af nye herregårdssten med gamle massive mursten. Det er lagt som når man ellers lægger fliser.
Men pas på de gamle sten, de revner let når man slår på dem.
Sådan ser mit lille drivhus ud.
Gav iøvrigt 38 agurker på 2 planter... uhm de smagte godt.
 

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis