Maling?

Jeg står over for at skulle købe et større parti maling, til maling af et hus på 130 kvm (indvendigt), dvs vægge og lofter.

Ved et tidligere renoveringsprojekt i en anden ejendom købte jeg maling hos www.j-beckmann.dk på Amagerbrogade, som vel prismæssigt nok er noget af det laveste man kan komme ned på (tror jeg?). Det var sådan set også OK, men jeg tror/husker det som om jeg skulle give det nogle lag, og den måske ikke altid var så dækkende. Jeg kan huske at jeg fx gav et loft tæt på 10 gange, og stadig kunne se 'huller'.

Er der nogle der kan give tips til en god maling, som er god at arbejde med og har en god dækeven, uden at koste spidsen af en jetjager? Jeg ved Flügger vel nok er noget af det det bedste, men prisen følger jo også med der kan man sige.

Evt tips til online butikker - har bl.a. kigget på www.malbilligt.dk som forhandler Jotun, men kender ikke rigtig til mærket.
Jeg står over for at skulle købe et større parti... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

@ Jacko... jeg er ikke meget for at betvivle en professionel malers udsagn, men jeg bliver nødt til det.

Der er nok ikke tvivl om, at visse malinger er bedre end andre. Når det er sagt, synes jeg det er fantastisk, at du kan vurdere, og udtale, "at Flüggers er bare bedre".
Det må jo så betyde, at du har afprøvet alverdens malinger... det er det jeg betvivler

Det er naturligvis muligt, også at finde andre produkter over hele verden... og i Danmark, der kan leve op til de kvalitetskrav der stilles til en god maling.

Og selvom Flüggers skulle være en god maling, er der jo ingen grund til, at forbrugeren skal betale kassen, for "branding" af dette mærke.
Som sagt koster en fuldstændig tilsvarende Flüggers, det halve i Polen, i forhold til prisen i DK.
Det er dokumenteret i TV, som tidligere nævnt.
Altså er Flüggers priser i DK, optrækkeri og kun et spørgsmål om, at hive ekstra Kr. op af de danske forbrugeres lommer.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg snakker i Danmark, i og med det er i DK vi bor. Hvad de har i polen, tyskland, brasilien og egypten er i det store og hele ret ligegyldigt, da det nok er de færreste der køber de steder. Men kør du bare til Polen, og køb maling

Ja, det er muligt at finde produkter der kan leve op til kvalitet udover FLugger... Det siger jeg jo netop heller ikke der er! Jeg siger bare, set ud fra mit prof. syn, er Fluggers vægmaling bare bedre end de andre, og det vil være det jeg vil foretrække i mit prof arbejde. At Flugger er dyrt, ja men det kan jeg kun give dig ret i.
Nu ved jeg ikke hvordan du vurdere maling,- men nogle af de ting jeg kigger på når jeg skal arbejde med en maling som prof, er f.eks hvor holdbar, dækkeevne, (finder at Fluggers i de fleste tilfælde dækker bedre end de fleste andre), "svine effekten", osv osv.
F.eks er Beckers vægmaling set fra mit synspunkt egentlig okay, men den har alligevel en tendens til den ikke dækker så godt, især når man snakker råhvid farve. Udover det, prøv at lade en pensel tørre ind i beckers maling og derefter sætte den i vand i 24 timer, i mange tilfælde er den fint brugbar igen. Fortæller lidt om holdbarhed.
Sadolins vægmaling, den sviner ad helvede til (okay, 5 år siden jeg sidst har brugt den, men dengang svinede den ekstremt meget). Sigmas malinger har det med, når de først har været åbne så danner de "hudflager" i malingen, hvilket kan være ret belastende. Desuden stænker de også en del.
Det er nogle af de forskelle der er i forhold til FLugger, men derfor er de ganske fine malinger alligevel. Privat, kunne jeg så men også godt finde på at bruge dem, set i forhold til prisen. Men skal jeg se det rent prof, så vil jeg foretrække flugger.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

@ jacko... egentlig tror jeg ikke vi er særlig meget uenige om det her.

Om du bor i DK eller andre steder, er i denne sammenhæng jo fuldstændig ligegyldigt... jeg vil vædde på, at der sagtens kan være plads til et par liter maling eller 10, oven i de liter af øl og andre varer der indkøbes og proppes i bilen syd for grænsen.

Jeg gav såmænd bare et godt indkøbstip videre.
Og hvis det ikke er gået op for dig, så er der altså masser af mennesker i DK, der kører til Polen, for at :
- Få ordnet tænder.
- Få renoveret biler.
- Få syet sejl til deres både.
Der skal såmænd nok være mange flere ting der kunne opremses her.

Masser af danskere kører til Tyskland for at få lavet service på deres biler... verden er stor, man skal bare lære at bruge den.

Jeg handler meget på nettet og i udlandet.
Nu skriver du... lettere ironisk, at jeg jo kunne handle i Polen, Ægypten eller andre eksotiske steder... og det er ikke helt forkert. Jeg har f.eks, handlet med en skiltemaler i Australien, fordi han kunne lave præcis det jeg havde brug for, og til en pris der var det halve af prisen i DK...inkl. forsendelse med luftpost fra Australien.
Måske skulle jeg alligevel handle min maling i Ægypten... deres vægmalinger har holdt i 5.000 år. Det tror jeg ikke Flüggers gør


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også