Velux skråvindue udskiftning

Hej igen. Jeg har for en gangs skyld et problem. Vi er lige ved at være færdig med førstesalen som vi så skulle til at tage i brug, nu har vi så, efter der er blevet malet, konstaret at vores Velux skråvindue er utæt og punkteret. Problemet ligger så i at vi har lavet vandret lysning hvilket har resulteret i at vinduet ikke kan dreje hele vejen rundt og derved kan det heller ikke tages ud. Er der nogen der har nogen fif til hvordan jeg kan få skiftet dette møg uden at skulle skamfere lysningen. Hvis jeg bare kunne tage selve vinduet ud og ikke rammen ville det være perfekt. PS. Vinduet er en model der hedder GGL-1 hvis det siger nogen noget.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Utæt hvordan?

Som at det regner ind rundt ved kanten eller at luft trænger ind ved kant mellem karm og ramme?

Hvis det er det sidste kan du nøjes med at skifte pakningslisterne i kanten og bytte ruden til en lav-energirude.

Den øvelser er helt klart at foretrække frem for at skulle skifte hele vinduet.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det er lige præcis det det gør, jeg kan lige prøve at tage et billede senere, fordi det er som om de to pakningslister ikke mødes helt, men det ser ud til at det har været sådan altid.
Udskiftning af selve ruden, hvordan fungere det normalt, piller man bare listerne som holder ruden ud eller hvordan foregår det. Jeg skal nok lige prøve at lure lidt på det selv når jeg kommer hjem, for at se om jeg kan blive lidt klogere.
En ny lavenegirude, bestiller man det hos Velux selv, eller er det en glarmseter eller bare det lokale byggemarked?

Pyh, det var mange spørgsmål ud i en kører.

/Mads
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg tror måske jeg selv har svaret prøve at denne tegning.



Er det mon ikke bare sådan jeg skal bære mig ad, undtagen at jeg ikke kan få vinduet ud :-S
Som du selv er klar over starter dine problemer med at du har lavet lysningen forkert - både udskiftning af lister eller rude er meget vanskeligt hvis man ikke kan pille vinduesrammen ud...

De officielle Velux koster det blege - hvis du googler på billige termoruder finder du masser af sider der tilbyder energiglas til meget billigere penge.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg fandt denne, kan det passe at det er så billigt, jeg havde da minimum regnet med 800,-
http://www.interglas.dk/ggl_1-p-171.html

Og så står der jeg skal bruge det der butylbånd som de selv har, hvis jeg køber disse to ting er jeg så helt i mål?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Rammen kan godt tages ud bare du kan få olads til skruetrækkeren.
Det er rigtig at Velux ruderne er dyre, men til gengæld får du et komplet udskiftningskit og de ene rude er hærdet.
Hvis selve vinduet er utæt bør du prøve om du kan finde utætheden ved at trække et stykke papir. Når rammen er lukket.
Er du sikker på at alle udvendige dæklister mv. er monteret korrekt?
Jeg har fundet en original velux rude som koster 681,- men jeg tror ikke det indenholder rudeudskiftningssæt, da man kan købe det seperat til 549,-
Jeg mener at man kan finde både priser på løse rude, og selv rudeuskiftningssæt til velux tagvinduerne på velux´s prisliste som kan hentes på velux´s hjemmeside.

Det er præcis den samme jeg har siddet med, og så var det jeg så rudeudskiftningssættet:

Jeg mener der følger to ruller med, men hvad det er for noget pakningshalløj ved jeg ikke, men nu tager jeg op til den lokale Bygma og forhører mig og bestiller formentlig bare det der skal til ;-)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også